זהירות, מוקש: אנאדולו אפס מגיעה להיכל

כשהיא ברצף נהדר של חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, תארח מכבי ת"א את אנאדולו אפס איסטנבול במטרה להמשיך ולטפס בשיפולי הצמרת של היורוליג. על פניו המאזן בין הקבוצות (3-7 למכבי מאז תחילת המילניום) והסטטיסטיקה מצביעים על יתרון לצהובים של רמי הדר, אך פורמט היורוליג הנוכחי והכסף הטורקי הופכים את העסק לכדי מוקש לא קל בכלל.

הניצחון הקליל מול קריית גת בליגה לא מהווה אינדיקציה משמעותית למה שיחכה למכבי מול החניכים של ולדימיר פראסוביץ', אולם נקודת האור המשמעותית ביותר של קואץ' רמי מהמשחק הזה היא היכולת הטובה של גל מקל (13 נק', 9 אס', 4 ריב', 37+), שהתעורר לו עקב המנוחה שקיבל אוחיון. יהיה מעניין לראות אם הוא ימשיך לקבל הזדמנות גם הערב אל מול תומאס הרטל (12.8 נק', 6 אס', 1.2 חטיפות, 38.5% ל-3) וג'יסון גריינג'ר (8 נק', 3.6 אס'). מקסימום תמיד יש את סילי ויוגי כגיבוי…

ולא נתפלא אם זה לא יקרה. זאת משום שאנאדולו היא קבוצה מבוססת אתלטיות וקליעה (שבשניהם לוקה הרכז הישראלי). המשחק של הטורקים בנוי על חדירות של הצרפתי והאורווגאי, שהינם בעלי צעד ראשון מהיר ביותר ומסוגלים לייצר לעצמם, וכן לחברים, מבטים פנויים לסל. עין מיוחדת תצטרך מכבי לפקוח על טיילר האניקט שעד עכשיו קולע 8 נק' ומוריד 8.4 ריב' מעמדת הסווינגמן (ראשון ביורוליג), טס למתפרצות, אך בינתיים הידרדר ל-63.6% מהקו (מישהו זוכר שהאיש כיכב בעברו בנס ציונה?). עוד שחקן מעניין הוא עוסמאן צ'די. הכישרון המקומי שייבחן הערב תחת עיניהם של אנשי אטלנטה הוקס מה-NBA וקולע 10.2 נק' עם 53.2% ל-3, כך שאסור לעזוב אותו בשום מחיר.

הטורקים נהנים מקו קדמי סביר הכולל את דרק בראון (12.6 נק', 6 ריב', 18% ל-3) ובריאן דאנסטון (12 נק', 7 ריב'). הראשון הולך לרוב לתרגילי פיק אנד פאפ והשני יותר על פיק אנד רול. שניהם הולכים ימינה כך שזה הצד להביא ממנו עזרה בפוסט אפ (בעיקר לאקס חולוניה). מעבר לכך, קבוצה כה אתלטית כמו אפס נהנית מהובלת קטגוריות הריבאונד וריב' התקפה (38.6 ו-15.8 בהתאמה), כך שלאייברסון, צירבס ואלכסנדר (אם ירצה האל) מחכה אתגר רציני ביותר בתחום המשתפר (באיטיות) אצל הצהובים.

זהירות מוקש
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

מכבי עשויה להנות מהעובדה שאנאדולו נוהגת לחלק הרבה מתנות ליריבה, כך למשל היא מאפשרת 89 נק' (שלישית ביורוליג), 55.4% ל-2 (שלישית) ו 40.5% ל-3 (רביעית). את הנתון האחרון מכבי בוודאי אוהבים, משום שהצהובים מורידים במשחקים האחרונים את היריבה ל-32.5% ל-3 (הכי מעט במפעל יחד עם פנר'). אם מכבי תלחץ ותרוץ היא תוכל לצמצם את מספר הפוזשנים של הטורקים בזכות הריבאונד ואף להגיע לאחוזים הנהדרים המוזכרים לעיל שבוודאי יעשו טוב ליושבי יד אליהו.

בחלק ההתקפי בצהוב גאודלוק מגיע בכושר קליעה טוב מאוד ונראה שהוא שם את הפציעה האחרונה מאחוריו. מכבי תצטרך את הידית שלו בעניינים במיוחד בדקות שווימס לא על הפרקט, כי כרגע ביחד זה פשוט לא עובד, ולא בטוח שיעבוד בהמשך. סילי ירצה להמשיך מאיפה שהפסיק ביוון, כמו גם קולטון אייברסון שממשחק למשחק משדרג את היכולת שלו ומדורג כבר שני באחוזים לשתיים עם 62.7 כאלה לערב. וכל אלו מבלי שדיברנו על תרומתו הכבירה של דווין סמית' שתמיד נמצא במקום ובזמן הנכון. אבל אם יש בכל זאת נקודה שמטרידה אותי ומגיעה בניגודיות מוחלטת לכושר הטוב של רוב שחקני הקבוצה, היא מצבו של דגן יבזורי. עצוב לראות את אחד הקלעים הטובים בארץ נקלע למקום והזמן הלא נכון מבחינתו במשך השנתיים האחרונות וכעת מחפש את הדרך החוצה. חבל חבל חבל.

זהירות מוקש
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח