זהירות, כאן בונים אימפריה

שקט ויציב כך ניתן להגדיר את עונת המלפפונים שחווה הפועל ב"ש בימים אלה. ההישג הגדול ביותר שניתן לרשום לזכות הקבוצה עד כה הוא היכולת שלה לשמר את כל הסגל. תחילה את מאור בוזגלו המאוכזב שעשה סימני עזיבה ולאחר מכן, לואיי טהא, וויליאם סוארז ואופיר דווידזאדה שנראה שיישארו בקבוצה על אף הצעות שקיבלו מהליגה הפורטוגלית, השוויצרית והבלגית.

את תחילת המשבר ביחסים עם מאור בוזגלו חוותה הקבוצה כבר במשחק ההפסד מול מכבי חיפה 2:1, מחזור אחד לסיום הליגה, כאשר יעקב בוזגלו, אביו של השחקן והפה הגדול של הכדורגל הישראלי, החליט דווקא אז לומר כי לא בטוח שמאור ימשיך בקבוצה בעונה הבאה וכי הוא מאוד מאוכזב ממעמדו בקבוצה. השמועות בב"ש דיברו על הצעה שיש לו ממכבי חיפה, שמועה שהוכחה כנכונה בעקבות פגישה שהייתה בין יעקב בוזגלו למנכ"ל החדש של מכבי חיפה. טענה נוספת רמזה כי בוזגלו מעוניין לפתוח את החוזה ולשדרג את שכרו. לבסוף לאחר שיחה בין מאור בוזגלו למנכ"ל הקבוצה, אסי רחמים, יושרו ההדורים והכל בא על מקומו בשלום. לואיי טהה היה השחקן הבא ששקל עזיבה לאחר שקיבל הצעה בהחלט מכובדת ומפתה מציריך שירדה לליגה השנייה. אך לבסוף לאחר ששודרג שכרו והוארך חוזהו העדיף טאהא להישאר בב"ש ולהתחרות באירופה ולא בליגה השנייה בשוויץ. החלטה נכונה בהתחשב בחשיפה ובתארים אותם הוא יכול להשיג השנה בב"ש בניגוד לליגה השנייה בשוויץ שהן מבחינת רמה והן מבחינת חשיפה לא תוביל אותו כנראה לשום מקום.

השחקן השלישי וזה שבכל שנה עושה קולות של עזיבה הוא וויליאם סוארז. סוארז נמצא בב"ש כבר שש שנים ונרכש על ידי אלונה ברקת תמורת חצי מליון דולר מהפועל ר"ג. סוארז חי בארץ לבד ללא אשתו וילדיו ולכן מדי שנה מתקשה לחיות בב"ש לבד. משפחתו חוששת לבוא בעקבות המצב הבטחוני הרעוע בארץ. סוארז חש שחל פיחות במעמדו השנה בעקבות המגעים של ב"ש עם בלמים אחרים, ועל כן חש שזה הזמן לעזוב את הכדורגל הישראלי ולעבור למקום שבו יוכל לחיות עם משפחתו בבטחה. הפרסומים דיברו על הצעה שקיבל מהליגה השנייה בפורטוגל, אך ההצעה כנראה לא הבשילה וסוארז נשאר בארץ. כמו כן, שחקן בקבוצה אף אמר לכתב "הזווית" כי "זה לא נכון להפיל את כל התיק רק על סוארז, גם ב"ש לא עשתה מספיק כדי להראות לו שהיא מעוניינת בו."

גם שמו של אופיר דווידזאדה, המגן השמאלי ויליד העיר, נקשר לעזיבה אפשרית במהלך הקיץ לאחר שסוכנו, דודו דהאן טען כי יש קבוצה בבלגיה שמעוניינת בשירותיו. דווידזאדה שהתראיין לגבי הסיפור תחת כל עץ רענן הבטיח כי בישראל ישחק רק בב"ש, אך החלום שלו הוא לשחק באירופה והצעה מבלגיה היא מאוד מפתה ולא יוכל לסרב לה. לבסוף כפי שזה נראה כעת הבלגים לא היו מספיק נחושים, ב"ש לא רצתה לשחרר ודודו דהאן עשה בעיקר הרבה רעש במסגרת תפקידו כסוכן.

בב"ש לא יודו בכך אך לדעתי לא יתאכזבו אם סוארז לבסוף ימצא קבוצה ויבקש לעזוב. זה יפנה לב"ש מקום לזר נוסף בקישור שאותו רוצה לחזק בכר. גם עזיבה של דווידזאדה לא תהיה כל כך נוראית לב"ש. תמיד אפשר להביא במקומו את אמבולה. אם תבדקו את הדף הסטטיסטי של דווידזאדה בכל מה שקשור לבישולים תגלו שהמגן הזה בקושי מעורב במשחק ההתקפה של הקבוצה. אם יש שתי עמדות אותן ב"ש צריכה לחזק הן עמדות המגנים. בן ביטון ודווידזאדה לא מספיק יציבים ויש להם בעיה בכל הנוגע לחלק ההתקפי והשתתפות במשחק ההתקפה. נקודה למחשבה לצוות המקצועי בב"ש.

בגזרת הרכש החליטו בב"ש לאחר שהתקבל חוק ששת הזרים, לחזק את הקבוצה בזרים איכותיים. שתי העמדות אותן רוצים בב"ש לחזק היא הבלם והחלוץ. בלם כבר הוחתם לאחרונה ושמו מיגל ויטור, בלם פורטוגלי בן 27 ששיחק בשנתיים האחרונות בקבוצת הצמרת היוונית א.א.ק אתונה. הוא סיים חוזה ובכר, שסימן אותו כאופציה מועדפת לתפקיד הבלם, הצליח להביא אותו לארץ. מבחינת בכר מדובר בהישג גדול. מדובר בבלם יציב, יחסית מהיר, עם משחק ראש לא רע על אף שאינו גבוה וכזה שבעבר נחזה לו עתיד גדול בכדורגל הפורטוגלי כבלם הבא של נבחרת פורטוגל. לבסוף הציפיות לא לגמרי התממשו אך בהחלט הקריירה של מיגל ויטור מדברת בעד עצמה כאשר שיחק בפורטוגל, לסטר וא.א.ק אתונה (ביוון הוא היה שחקן הרכב פותח). שחקן נוסף שמוסיף המון עומק, חוכמה ויצירתיות למרכז השדה של הפועל ב"ש הוא יובל שבתאי מרעננה. הקשר האנרגטי הוא תוספת כח משמעותית וכבר במחנה האימונים הוכח הכושר הגופני הנפלא שלו, יכולת המסירה והנעת הכדור.

רכש נוסף שהגיע לב"ש והיה בעל פוטנציאל לעשות בלאגן גדול בחדר ההלבשה הוא השוער גיא חיימוב. שוערה של קריית שמונה הובא כשוער שני כדי שיהווה תחרות אמיתית ואתגר באימונים לדודו גורש. דודו גורש לא כל כך אהב את ההחתמה הזו ואף הביע את מורת רוחו מהמהלך, אך לאחר פגישה בין גורש לבכר, הובטח שהוא השוער הראשון כל עוד יוכיח את עצמו.

עד כה שלושה שחקנים הובאו לב"ש, מלבד הבלם ניתן לומר ששני השחקנים האחרים הם יותר שחקנים משלימים ולא שחקנים מובילים, אך הם בהחלט מעבים את הסגל ויוצרים תחרות בריאה יותר על ההרכב, ולבכר אפשרויות נוספות לתת מנוחה לשחקנים שישחקו השנה גם באירופה בנוסף לגביע המדינה, גביע הטוטו וכמובן הליגה. בכר שרוצה השנה לעבור לפחות שלב אחד באירופה וצריך סגל רחב ככל האפשר.

אך אם אתם חושבים שבכך ב"ש מסיימת את תפקידה, טעות בידיכם. ברק בכר מחפש חלוץ בעל שיעור קומה שיצטרף אף הוא לשלושת החלוצים שכבר קיימים בסגל של ב"ש – ברדה, בן שהר ומוחמד גדיר. ואם בגדיר עסקינן, לאחרונה מתברר כי הוא סובל מפציעה טורדנית שעלולה להשבית אותו לתקופה די ארוכה ועל כן ב"ש צריכה חלוץ נוסף. בכר מחפש חלוץ רחבה קלאסי מה שנקרא "שחקן 9" גבוה וחזק דמוי גליינור פלט שאליו יהיה ניתן לנתב את הכדורים. לאחר דיווחים בתקשורת על חלוץ ברזילאי שמשחק בליגה הפורטוגלית ועל החלוץ ההונגרי שלקח חלק ביורו, בודה, כעת נטען בתקשורת שהוגו אלמיידה, שחקן נבחרת פורטוגל בעבר בעל עבר מפואר וכובש שערים מחונן, מועמד להגיע אף הוא לקבוצה. כעת נותר לחכות ולראות, אך מה שבטוח הוא שנשיאת המועדון, הגברת אלונה ברקת, הצהירה כי מבחינתה היא תכניס יד אל הכיס רק במידה וב"ש תעבור את המשוכה האירופאית הראשונה, שריף טירספול. אם וכאשר ב"ש תעבור את טירספול, שלב שבו נכשלה בשנתיים האחרונות, תואיל אלונה להוסיף סכום נוסף לרכש ותחתים גם חלוץ. על כן לבכר ולחניכיו יש מוטיבציה נוספת לעבור את הקבוצה המולדבית הקשוחה שנחשבת ל"מכבי תל אביב של מולדובה". במידה וב"ש תמשיך לרוץ כקבוצה ולנצח, הכל יעבור על מי מנוחות וחדר ההלבשה יהיה שקט. החשש הגדול יגיע אם חלילה ב"ש לא תצליח כפי שמצופה. כבר בסוף השנה החלו החריקות וקולות של חוסר שביעות רצון נשמעו על ידי שחקנים כאלה ואחרים. כעת נותר לראות האם החיזוק שנעשה הוא נכון.

הפועל באר שבע מחנה אימונים
Credit to the official Hapoel Beer Sheva FC Facebook page

 

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח