ושוב נצאה אל הדרך – על סיוט התחבורה הציבורית במגרשי כדורגל

ביום חמישי נקלעתי לגמר הגביע עם שני הבנים. איך בית"רי כמוני הגיע לשם, מה ההתרשמות שלי מהמשחק, איך זה להיות במשחק שאתה נייטרלי בו לחלוטין ואיך היה לשבת עם אוהדי מכבי, על כל זה רציתי לכתוב אך מאז המשחק יש לי רק דבר אחד בראש.

למוד ניסיון מהעבר, ביקשתי מהאישה שתקפיץ את הבנים אלי לעבודה ותחזור הביתה לבית שמש כל עוד נפשה בה, אנחנו כבר נסתדר בתחבורה ציבורית. עדיף בהרבה מהסיוט למצוא חנייה ולעמוד שעות בפקקים. המשחק מתחיל ברבע לתשע, ייגמר בסביבות 11 אחרי הטקס, אוטובוס אחרון יש לי בחצות. עדיף ככה.

רק דבר אחד לא הבאתי בחשבון, שיש אפשרות להארכה…ופנדלים…ואיחור של רבע שעה בפתיחת המשחק בגלל הפקקים! וכך מצאנו את עצמינו, בדיוק בחצות, ביציאה מטדי. בירור זריז עם רכבת ישראל העלה כי אכן יש רכבת מיוחדת אחרי המשחק, אבל למה שהיא תעצור בבית שמש אפילו שיש בה תחנת רכבת על הדרך? אוטובוסים כבר אין ורק פלאי הפייסבוק גילו לי שבמקרה שכן שלנו, שכלל לא ידעתי שהוא אוהד מכבי, הגיע למשחק עם רכב והוא אכן החזיר אותנו הביתה באמצע הלילה.

מכבי תל אביב, אלברמן
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

ומאז אני חושב רק על הנושא הזה. בשנת 2013, נערך בטדי גמר אליפות אירופה לנבחרות צעירות. הגמר אורגן למופת. פיפ"א הכריחה את ההתאחדות הישראלית לעמוד בתנאים אירופאיים למשחק כזה. פתאום לא היו בעיות חנייה, היו שאטלים לאצטדיון, חניונים מרוכזים באזורים אחרים של העיר, רכבות מיוחדות, כל אחד ידע איפה הוא חונה ולאן הוא מגיע לפי המקום שלו בכרטיס! ימות המשיח? עד משחקי המכביה שהיו באותה שנה. אח"כ חזרו לזלזל באוהדי הספורט, כי אם אנחנו כאלה פראיירים שמוכנים לשלם 20 שקל על נקניקיה בודדת בלחמניה או עשרה שקלים על כוס רבע ליטר קולה, למה שלא נסכים להגיע לבד, לעמוד בפקקים, לחפש שעות חנייה ולהיתקע באמצע הלילה?

ואז נזכרתי באמבולנס שראינו לפני המשחק נכנס לאיצטדיון ונפל לי האסימון. השינוי צריך להגיע, אבל הוא יכול להגיע רק ב-ח-ק-י-ק-ה! רק אחרי שיעבור חוק, שכל המארגנים יידעו שכמו שאי אפשר לקיים משחק בלי אמבולנס, אישור משטרה ולוחמי האש, כך אי אפשר לקיים משחק בלי מענה הולם להגעת הקהל בצורה נורמלית! בטדי, בנתניה או בכל מקום אחר! כי אם זה לא יתבצע, נחזור מהר מאד לאחור והקהל שוב ינטוש את המגרשים. קהל האוהדים כבר הוכיח שיש גבול לכמה הוא מוכן לספוג.

איצטדיוו טדי

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח