וישחקו הנערים לפנינו

לאחר שעקבתי בגאווה אחרי דרכה של ישראל, העולה המפתיעה בזמנו לרבע גמר אליפות אירופה בכדורסל לנבחרות עתודה (עד 20), הנבחרת המרגשת שלנו עברה שני שלבים נוספים, מול איסלנד וצרפת, ועלתה לגמר שייערך ב21:15 מול יוון המארחת שתזכה לתמיכה רבה ביציעים.

נבחרת הצעירים של קטש הותירה עליי רושם מצוין, מלבד החיוך הענק שמרוח לי על הפנים כבר שבוע. היא ניצחה שש נבחרות אירופיות במהלך הטורניר, ללא הפסד אחד. כולל מספר ניצחונות מרשימים מאוד על נבחרות עדיפות על הנייר כמו ליטא, איטליה, איסלנד וצרפת, בהפרש מצטבר של כ-17 נקודות, כולל ניצחונות מעל 20 הפרש ברבע ובחצי הגמר. בנוסף, מלבד תמיר בלאט הנהדר שבעיניי יותר מראוי להיבחר ל-MVP של הטורניר עם ממוצעים של כ-17 נק׳ ו-11 אסיסטים (דאבל-דאבל), להם הוסיף כחמישה ריבאונדים למשחק, התעלו במהלך הטורניר שחקנים רבים נוספים בדרך לגמר, שהוכיחו את עבודתו של קטש ביצירת תלכיד חזק ומשמעותי בנבחרת העתודה.

נבחרת העתודה של ישראל
Credit to "FIBA" Facebook page

בחצי הגמר מול הצרפתים התעלה הסנטר דניאל קופרברג ממכבי חיפה, ששלט בצבע בצורה מרשימה עם 27 נק׳, תשעה ריבאונדים ו-81% ל-2. ברבע הגמר מול האיסלנדים החסונים זכינו להופעה מפתיעה של שחקני הספסל אריאל נבון (15 נק׳) ומיכאל מושקוביץ׳ (11 נק׳, 6 ריב׳), בשמינית הגמר מול האיטלקים היה זה נתנאל ארצי שסיים עם 22 נק׳, כאשר רועי הובר קלע 14 כולל שתי שלשות קלאץ׳ נהדרות וחשובות בדקות הסיום. ראוי לציין גם את יובל זוסמן, שלא התעלה במשחק בודד, אך מחזיק בסטטיסטיקה מעולה של 15 נק׳ ו-6 ריבאונדים למשחק.

לאחר שראינו את כל הנתונים המפוצצים האלה, אחוזים טובים ל-3 ושליטה טובה בצבע, אסיסטים וריבאונדים רבים, כוכב ענק מעל כולם שמוביל את הנבחרת, ויחד איתו גם שחקנים נוספים שסיפקו תצוגות מרשימות במהלך הקמפיין נותרת שאלה אחת פתוחה – לאן ממשיכים מכאן?

מרבית השחקנים בסגל הצעיר לא זכו לדקות בקבוצת בוגרים, ואלה שכן לא קיבלו את המושכות לידיים. נותר רק לייחל שישחקו הנערים לפנינו, כמו שאומר הפסוק המקראי הידוע ואומרת הכותרת לטור – ששחקנים בעלי פוטנציאל ויכולת ראויה יזכו להזדמנויות המגיעות להם, דבר שלא קורה כלל בימינו, על אף חוקים רבים של המנהלת הדורשים זאת. אני באמת חושב שנדרש לבצע חריש עמוק בסגלי הקבוצות בליגת העל ולשלב בהם כמה שיותר צעירים מובילים שייקחו חלק פעיל במשחקים בליגה, בכך הם יצברו ניסיון וביטחון שדרוש להם בכדי להפוך לשחקני מפתח משמעותיים בליגה ובנבחרת הבוגרת.

נבחרת העתודה של ישראל
קרדיט לדף הפייסבוק "איגוד הכדורסל בישראל"

כמובן שלסיום נאחל שוב הצלחה רבה לנבחרת של קטש, שחזרה למעמד הגמר לאחר 13 שנים, ובמידה ותנצח תשיג תואר ראשון לנבחרת העתודה הישראלית, מה שייחשב בעיניי לאחד ההישגים הגדולים ביותר בהיסטוריית המדינה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח