ויסנטה קלדרון אגדה באדום

28 במאי, מה אומר לכם התאריך? לארמנים והאזרים מדובר ביום העצמאות של המדינות, בישראל הוקמה תנועת בני עקיבא ובספרד שוחק בפעם האחרונה משחק כדורגל בויסנטה קלדרון.

רונאלדיניו, שאת שערו האחרון בספרד הבקיע מול אתלטיקו בקלדרון, הצטיין כרגיל. הוא מת על משחקי צדקה כאלה. ראינו כוכבי עבר מאתלטיקו, משאר העולם ואפילו נציג ישראלי – אייל ברקוביץ', שכשחקן אי אפשר להגיד עליו דבר רע. שירת Atleti yo te amo נשמעה דרך הטלוויזיה באופן ברור, זאת הייתה מסיבת פרידה חגיגית בחסות האפיפיור הכי מגניב שיש.

משחק הפרידה מהויסנטה קלדרון
משחק הפרידה מהויסנטה קלדרון (קרדיט צילום: Atlético de Madrid Faceboo Page)

אצטדיון המנסנרס נפתח בשנת 1966, הוא נקרא על שמו של נהר המנסנרס שעל גדותיו הוקם. האהבה הגדולה של האוהדים והבעלים כלפי נשיא המועדון ויסנטה קלדרון, גרמה לשינוי שמו של האצטדיון ומאותו יום נולדה אגדה.

הדהדו לי בראש מילים של פרשן ספורט שראיתי בהרצאה שאמר: "נהייתי אוהד אתלטיקו כשראיתי את האצטדיון. הביתיות, האקוסטיקה, הצבעים וכמובן האוהדים. זה מה שמשך אותי". חשבתי על זה הרבה ואמרתי לעצמי – בואנה, השנה סוגרים את האצטדיון, אין סיכוי שלא אהיה שם. לקחתי טיסה למדריד, שכנעתי חבר שלא אוהד אתלטיקו להצטרף אליוו והגעתי לויסנטה. בגלל שהגעתי מוקדם יחסית, ראיתי את האצטדיון ריק. גשם חזק התחיל וניקה את האבק מהכיסאות, והצבע האדום עם הפסים הכחולים לבנים היו לי כמו פיצוץ מול הפנים. חיכיתי כמובן למשחק והתרגשתי. מהפך גדול בסיום, מספרת גדולה של טורס בהתחלה ותענוג של אוהדים עם שירה בלתי פוסקת, גם לאחר שער יתרון של היריבה. "הייתי על הגג", אבל הסתכלתי למעלה, אין גג, כולי רטוב, האוהדים עם מעילי גשם ואז הבנתי עד כמה קבוצה כמו אתלטיקו צריכה אצטדיון חדש יותר. כשיצאתי החוצה לכיוון השירותים, היו שלוליות עמוקות בכל מקום.

ויסנטה קלדרון
תמונה שצילמתי באחד המשחקים האחרונים בויסנטה קלדרון

הגיע הרגע להיפרד מהאצטדיון האדיר הזה. גם בגשם וגם בסערה, הוא גרם אושר להרבה אוהדים. אתלטיקו, שחזרה להיות חזקה בשנים האחרונות, חייבת הרבה גם לביתיות שלה כמו שהיא חייבת לצ'ולו סימאונה. אני כמובן מקווה שתסתיים הבניה של האצטדיון החדש-ישן "וואנדה מטרופוליטנו", שזה כמובן שיפוץ והרחבה של האצטדיון האולימפי של מדריד. ובחיאת, תביאו כיסאות צבעונים.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח