והצנע לכת – על מכבי נתניה לקראת עונת 2017/8

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2017-2018, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. ממשיכים עם ירון רוסטוקר ומכבי נתניה

שובה של מכבי נתניה לליגת העל, היא בשורה טובה שעשויה לאזן את חסרונה של הפועל תל אביב השנה. נתניה היא קבוצה עם כמות קהל גדולה, מסורת מכובדת ואצטדיון כבר לא חדש, כך שקללת האצטדיון החדש לא חלה עליו. היא כאן כדי להישאר במקום הראוי לה מבחינתה.

אוהדים מכבי נתניה כדורגל ישראלי

הסגל – על פניו הקבוצה התכוננה היטב לליגה, לא קפאה על שמריה והחליפה שמונה שחקני סגל עד כה. לפחות לחמישה שחקנים יש ניסיון בליגת העל ויחד עם הצעירים והזרים הכל יכול להיות. דני עמוס הוא שוער עתיר ניסיון עם תואר אליפות מחד וקרבות תחתית מאידך. ההגנה שלפניו היא סימן שאלה גדול ומשחקי גביע הטוטו הראו הגנה חדירה למדי – בן צעירי הוא מגן לגיטימי ברמות האלה, יואל-נילסן הוא תעלומה עבור רובנו וברנקו וורגוץ' זקוק לניתוח בקע ויחמיץ את פתיחת הליגה, שההגרלה האכזרית שלה עבור נתניה קבעה לה את האלופה וסגניתה במחזור הראשון והרביעי. חסרון של בלם בתקופה כזו עלול להיות מכריע גם לגבי ההמשך.

קישור והתקפה – כאן מצב הקבוצה מעודד מעט יותר. נכון, לאליפות היא לא תרוץ ולפלייאוף העליון כנראה גם לא, אבל אי אפשר להתעלם מערן לוי, דיא סבע, ברק בדש ואמייה טגה. לא כוכבים גדולים, אבל בהחלט שחקני ליגת על לגיטימיים. גם הזרים הלא מוכרים עדיין, ריביירו וקוגבנייה (שפותח שנה שניה בקבוצה) לא הובאו כחתולים בשק.

נקודה חזקה – הצוות המקצועי, דראפיץ' וברדה, מוכיחים כבר שנה שלישית ברציפות כי הם צוות יוצא מן הכלל. ככל שהזמן עובר הם רק צוברים יותר ויותר ניסיון. סמכו עליהם שלא הביאו זרים נעלמים ושידעו לקדם גם את הצעירים החדשים. שרם, דן גלזר, אביב אברהם וגולדנברג. לפחות שניים מאלו הם שמות שלא יהיו זרים לנו. מסורתית קבוצות של סלובו הן התקפיות, מונעות מהקהל וכשיש להן מומנטום חיובי, כיף לראות אותן.

נקודת תורפה – פתיחת הליגה. אם לאחר חמשת המחזורים הראשונים, יהיו לנתניה 6-7 נקודות, זו סיבה לאופטימיות. איש לא מצפה ממנה להוציא נקודות מב"ש ומכבי ת"א, אבל עכו, רעננה ואשדוד, הן הקבוצות שנתניה צריכה להוציא מהן נקודות. הפסד גם לאחת מהן או יותר, יסבך את נתניה כבר בתחילת העונה.

אופטימי – הסגל של דראפיץ' מתחבר בצורה מושלמת, נתניה צוחקת כל הדרך אל הפלייאוף העליון.

פסימי – פתיחת עונה מזעזעת מותירה את הקבוצה להילחם על מקומה בליגה כבר מהמחזור הראשון. ההפסד מול עכו במחזור השני מתברר כמשחק על שש נקודות שמוריד את נתניה חזרה ללאומית.

בשורה התחתונה – תקציב צנוע, שחקנים צנועים, מאמן צנוע. אין הרבה ציפיות, אבל יש מי שיודע את העבודה. יישארו בליגה.

מכבי נתניה
Credit to "FC Maccabi Netanya " Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח