התקדמות או התקפלות?

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2016-2017, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. ממשיכים עם דר פלדמן והפועל באר שבע.

הצטרפו: לוסיו מרינאו (חלוץ), יובל שבתאי (קשר 50:50), מיגל ויטור (בלם), גיא חיימוב (שוער).

מועמדים להגיע: מגן שמאלי כנראה זר אמור לתפוס את מקומו של אופיר דווידזאדה שעוזב את הקבוצה לטובת הליגה הבלגית. כרגע אין מועמדים קונקרטיים, אך השמועות אומרות כי אמבולה המגן השמאלי מרעננה יכול להיות אופציה טובה ושמו הוזכר.

עזבו: אופיר דווידזאדה (גנט), וויליאם סוארז, ליאל סספורטס, רז רחמים (הפועל פתח תקווה) עמרן אלקרינאווי, מוסא טראבין (בני לוד), רובי לבקוביץ'.

מתנדנד: רועי גורדנה

בכמה מילים: העונה הזו של הפועל ב"ש נפתחת עם ציפיות רבות. לא עוד האנדרדוג שבא מלמטה ולוקח את האליפות בלי שאף אחד באמת האמין או ציפה, ב"ש הופכת להיות מקבוצה בעלת תדמית לוזרית של אחת שבועטת תמיד בדלי לקבוצה בעלת אופי שיכולה גם לחזור מפיגור ולא מפחדת מאף אחת. השאלה הגדולה היא כיצד הפועל ב"ש תצליח להתמודד עם גודל הציפיות והעובדה שכיום היא אלופת המדינה ובהחלט מועמדת מובילה לזכות באליפות פעם נוספת.

סימן שאלה נוסף הוא בעניין עומק הסגל. שנה שעברה מכבי תל אביב, על אף הסגל העמוק והאיכותי שלה, התקשתה מאוד לתפקד גם בצ'מפיונס וגם בליגה. היה ניכר על מכבי תל אביב שהיא מתקשה לעשות את ההפרדה ברמות בין הצ'מפיונס, שם היא מתגוננת ויוצאת בעיקר למתפרצות, לבין הליגה שם היא צריכה ליזום וקבוצות אחרות סוגרות מולה בשיא הכח. החשש הוא שגם הפועל ב"ש תגיע שאננה ועייפה לקראת משחקי הליגה. השאלה כמה הסגל עמוק ואיכותי כך שגם המחליפים יוכלו לעשות את העבודה. מוחמד גאדיר אמור לחזור בשבוע שבועיים הקרובים וגם הוא יעזור לרענון הסגל ויתרום מיכולותיו לקבוצה.

כדאי לשים לב ל:

דן ביטון: הקשר הנפלא תוצרת הבית שגדל במחלקת הנוער שלנו צריך להתחיל ולקבל יותר דקות משחק. כדורגל יש לבחור השאלה היא האם באמת בקבוצה כמו הפועל ב"ש, שרוצה להתחרות בכל המפעלים, יש לו מקום. לדעתי לפעמים אפילו שווה לוותר על מפעל אחד בכדי לפתח שחקן לשנים הבאות ודן ביטון הוא דוגמא לשחקן כזה.

מחלקת הנוער: מספר רב של שחקנים מקבוצת הנוער של הפועל ב"ש, עברו לקבוצות השונות בליגה הלאומית על מנת לצבור דקות משחק ובכך להגיע מוכנים ובשלים יותר לקבוצה הבוגרת. סימני השאלה אמורים בעיקר כלפי שני השחקנים שיצטרפו לבני לוד ולגבי הבלם עמית ביטון בנו של שחקן העבר, שמעון ביטון שמשחק אף הוא בבוגרת לעיתים.

לוסיו מרינאו: בהקשר של החלוץ הברזילאי רב הנסתר על הגלוי. מצד אחד ראינו אותו בדקות נפלאות מול סלטיק ובגביע הטוטו והוא מסתמן כחלוץ מאוד חזק ופיזי בעל טכניקה לא רעה וכח רב. עם זאת, הוא נעלם לדקות ארוכות במשחק ולעיתים לוקה בשיקול הדעת שלו בנוגע למסירה האחרונה. העבר שלו מרמז בעיקר שמדובר בתעלומה. שחקן שהרבה לעבור קבוצות והצליח בעיקר בליגה השנייה בברזיל, ארץ מולדתו. מעניין אם בישראל יוכל לעשות את הפריצה שלו על אף שהוא כבר לא ילד, בן 27.

אליניב ברדה: בשנה שעברה היה קפטן הפועל ב"ש גורם משמעותי ביותר באליפות של הקבוצה. היו לו 13 כיבושים, הראה מנהיגות על המגרש ולחימה ללא פשרות. אמנם גם השנה אין לי ספק שברדה יהיה השחקן שישקיע הכי הרבה בכל משחק ובכל הזדמנות שרק תינתן לו, אך כאמור הוא כבר לא ילד והגיל נותן את אותותיו. השאלה היא האם יצליח לספק את אותו היבול מבחינת מספרים כפי שסיפק בשנה שעברה והאם יצליח להנהיג את הקבוצה הזו ולשמור על אחדות חדר ההלבשה כולל אחת ממשימותיו החשובות ביותר כקפטן – להרגיע את מאור בוזגלו ולמנוע ממנו ומאביו לייצר רעשי רקע.

מוחמד גדיר (מוחא): מוחמד גדיר הצטרף בינואר יחד עם וובה בראון להפועל ב"ש. תרומתו, למרבה הצער, הייתה די מינורית מאחר ולא קיבל הזדמנויות רבות ואליניב ברדה ובן שהר הועדפו על פניו. מוחמד גדיר הוא שחקן שיש לו נטייה להיפצע, אך עם זאת שחקן מאוד מהיר ופיזי שיודע לעשות לחץ מצוין על היריבה ולכבוש שערים. האם העונה הזו תהיה עונת הפריצה של גאדיר בקבוצה? נאלץ להמתין ולראות, אך אם יהיה בריא וכשיר אין לי ספק שגאדיר יכול לתרום לא מעט לקבוצה.

הימור על מקום בסוף העונה: כמו שכבר כתבתי למעלה, באר שבע גם השנה תכוון לזכות באליפות, אבל יש לזכור שמדובר בעונה ארוכה וקשה מאוד. עונה שבה יהיו עליות וירידות וחשוב גם לא להתבזות בליגה האירופאית שאליה כנראה תנשור באר שבע בתום המשחק השני נגד סלטיק בטרנר. העונה הזו היא עונת המפתח של ב"ש, אם גם השנה נרוץ בצמרת וניקח אליפות אפשר להתחיל לדבר על התקדמות והסתכלות קדימה לעבר יעדים גדולים יותר, במידה וחלילה תהיה התרסקות תאלץ ב"ש לבנות שוב את הכל מחדש.

לפרויקט פתיחת הליגה הישראלית 2016-2017

התקדמות או התקפלות?
Credit to "Hapoel Beer Sheva FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח