הקאמבק של ג'רמיין דפו

//מאת רועי אורן

זה מאוד מרגש כאשר שחקן בן-34, אשר מתקרב לגיל פרישה, פורח ואפילו חוזר לנבחרת הלאומית לאחר היעדרות של שלוש שנים. זהו במידת-מה סיפורו של חלוץ סנדרלנד, ג'רמיין דפו, אשר הציל את הקבוצה מירידת ליגה בעונה שעברה, אך ככל הנראה זה לא יקרה בעונה זו. דפו מקבל כבוד הן מצד התקשורת האנגלית, הן מצד הקולגות שלו ,זאת בשל העובדה שהוא מקצוען על הדשא ומחוצה לו.

ג'רמיין דפו, סנדרלנד
Credit to "Sunderland AFC" Facebook page

תקציר האירועים
בשנת 2014 עבר דפו לשחק בטורונטו מליגת ה-MLS בה הוא כבש 11 שערים ב-17 משחקים. דפו, כמו רבים וטובים, חשב שהוא ראוי לשחק בגביע העולם שנערך בברזיל, אך הוא לא זומן בסופו של דבר. בדרך-כלל כששחקן עובר לשחק בסין, ארצות-הברית או מדינות המפרץ, אומרים שהוא הולך לעשות כסף רגע לפני הפרישה. דפו הוכיח שהוא לא כזה. בינואר 2016 הוא חזר לליגה האנגלית, הפעם למדי סנדרלנד שהייתה גם אז קבוצת תחתית. דפו כבש חמישה-עשר שערים בשלושים ושלושה משחקים וסייע ל"חתולים השחורים" להישאר בליגה. למרות ההישג המרשים, המאמן האנגלי דאז רוי הודג'סון המשיך להתעלם ממנו והוא לא זומן לסגל אנגליה שהתכונן לשחק בטורניר יורו 2016 בצרפת. לעומתו, המאמן החדש גארת סאות'גייט, הבין שמצב החלוצים האנגליים לא משהו (אולי חוץ מחלוצה של לסטר, ג'יימי ורדי שחזר להבקיע שערים לאחרונה) וזימן את דפו לסגל לקראת המשחק מול ליטא במוקדמות המונדיאל בו כבש דפו את השער הראשון במשחק (לפני שהוחלף על-ידי ורדי שהבקיע את השער השני).

ג'רמיין דפו, נבחרת אנגליה
Credit to "Sunderland AFC" Facebook page

לדפו יש 55 הופעות בינלאומיות בהן כבש 19 שערים במדי נבחרת אנגליה והוא מקווה להיות בסגל הנבחרת לגביע-העולם שייערך ברוסיה בשנה הבאה למרות גילו המתקדם. העונה כבש דפו ארבעה עשר שערים מתוך עשרים וארבעה השערים שכבשה סנדרלנד (הוא לא כבש בארבעת המחזורים האחרונים בהן סנדרלנד לא ניצחה אף משחק). דפו מנצל כמעט כל הזדמנות אשר נופלת לפתחו וזה הישג כאשר מדובר בשחקן מבוגר שאולי הוא לא הכי כישרוני, אך הוא מקצוען ברמות.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח