10 הפרסומות הטובות ביותר בתולדות הסופרבול

הסופרבול ה-50 עומד לצאת לדרך בסאן פרנסיסקו כשהקווטרבק הוטרן, פייטון מאנינג, יפגוש את הקווטרבק של העתיד, קאם ניוטון, לקרב על התואר הכי יוקרתי בארצות הברית. כידוע לכולם, מאחורי הסופרבול, יש תעשייה ענקית שמגלגלת מאות מיליוני דולרים ומהווה חלק בלתי נפרד מהמשחק עצמו – הפרסומות! אז כדי להכין אתכם לסופרבול של סופר קאם, הנה עשר פרסומות בלתי נשכחות מההיסטוריה של משחקי הגמר.

10. הכתם של ג׳ו מונטנה (2013) – כמה מעריצים את ג׳ו מונטנה באמריקה? הפרסומת אולי תמחיש לכם. כאזכור לפרק ההיסטורי של נישואים פלוס בו אל בנדי מזיע כתם זיעה שנראה כמו אלביס וביתו נהפך למוקד עלייה לרגל, כך גם ג׳ו מונטנה, בחור תמים, הפיל רוטב על חולצתו והכתם נראה בדיוק כמו ג׳ו האגדי. ביתו נהפך מקדש לקאמבק קיד. רק חבל שאשתו השתמשה במסיר כתמי הבגדים המוצלח שהעלים לחלוטין את הכתם הסורר…

9. ג׳ו הרע ברגע של חמימות (1979) – מספר 13 ברשימת שחקני ה-NFL הגדולים בהיסטוריה, הדפנסיב טאקל הכי ׳רע׳ בענף, זה ששמעו עליו סיפורים שהוא ירק על השחקן שעד אז היה קרוי ״הרע״ מככב בפרסומת מחממת לב (וכיס) של קוקה קולה.

8. פאג אטאק (2011) – דוריטוס, חברת החטיפים הידועה בפרסומות האדירות שלה לסופרבול, הפתיעה עם פרסומת מצחיקה מאוד ב-2011. יש בה כלב? יש בה דוריטוס? אנחנו אוהבים!

7. קרייזלר ואמינם בדטרויט (2011) – כמו שאצלנו מנגנים על המצפון היהודי שכולנו קהילה אחת גדולה, כך גם בקרייזלר חשבו ״בוא ננגן על המצפון הפטריוטי של האמריקאים״. שוק הרכב שהיה הטוב בעולם בדטרויט, נעלם כלא היה והעיר דטרויט, שנחשבת לעיר המוזנחת ביותר בארצות הברית, ה׳שחורה׳ ביותר ובעלת אחוז הפשע הגבוה, הביאה את יקיר העיר, אמינם, יחד עם שירו זוכה האוסקר לתוך הפלדות והבוכנות והם יצרו פרסומת מעולה בסופרבול ה-45. לא יודעים מה אתכם, אותנו זה שכנע.

6. באדוויזר ווזאאאפפפ (2000) – הפעם אזכור לסצנה אדירה מסרט שעושה אזכורים לסרטים אחרים. באדוויזר, ענקית הבירה האמריקאית, מראה חבר׳ה שמדברים תוך כדי המשחק בטלפון ושותים בירה. האזכור לסצנה האלמותית מ׳מת לצעוק׳ הוא מדויק לחלוטין, אפילו במעט הטקסט שיש בסצנה. אנקדוטה קטנה ומעניינת היא שבסרט, הרוצח שותה בירה מילר, אבל באדוויזר ניכסה את הסצנה לעצמה. בונוס למתמידים: בקטע היוטיוב יש פרסומת המשך לפרסומת המקורית, הפעם עם שליח הפיצה!

5. אפל מציגים את מקינטוש (1984) – הפרסומת הראשונה שהייתה הפקה ענקית. אפל הביאו את רידלי סקוט הבמאי המוערך כשמשפט המפתח היה "אתם תראו למה 1984 לא תהיה כמו 1984!" משפט מוזר, פרסומת מוזרה מאוד שבה מיידת פטיש שוברת את מסך קולונוע שמציג אדם שרודה בקהל אנשים כבויים לתדהמת הצופים. הכל קשור לספרו של ג׳ורג׳ אורוול ׳1984׳ שמתאר חיים תחת שלטון טוטאליטרי. הנערה היא הבשורה, הפטיש שובר את העריצות ומאז חברת אפל הפכה חלק בלתי נפרד מחיינו.

4. אול נטורל של קארל ג׳וניור (2015) – הפרסומת הזו כל כך סקסית שהיא שודרה בסופרבול רק בצד המערבי… שרלוט מקיני, או אם תרצו הקייט אפטון הבאה, חורכת את המסך עם פרסומת שמכסה בקושי את חמוקיה. לחברת המזון המהיר הזו יש היסטוריה ארוכה של פרסומות שנאסרו לשידור. אפשר להבין למה, אפילו יוטיוב הקשו על מציאת הפרסומת אבל אנחנו מצאנו אותה בכל זאת…

PrintScreen from "http://www.dailymail.co.uk/video/tvshowbiz/video-1153190/Carl-Jrs-near-naked-new-Super-Bowl-commercial.html"
PrintScreen from "http://www.dailymail.co.uk/video/tvshowbiz/video-1153190/Carl-Jrs-near-naked-new-Super-Bowl-commercial.html"

3. סניקרס להחזרת הכוחות (2010) – כנראה הפרסומת השנונה ביותר. הפרסומת שודרה רבות גם בישראל והיא מציגה חברים משחקים פוטבול בפארק. הטוויסט הוא שבמקום אחד השחקנים, עולה בטי וויט והיא מקבלת תאקל חריף ישר לתוך הבוץ. החברים יורדים עליה וחברה שלה קוראת לה מהספסל כדי שתיקח את "חטיף האנרגיה הבריא, המזין והטוב ביותר שניתן לקחת – סניקרס". לאחר הביס, הבחור חוזר לעצמו וליכולותיו. בסוף הפרסומת הדבר קורה שנית, הפעם לשחקן אחר ובמקומו עולה אייב ויגודה ז״ל האגדי שאותו נזכור בעיקר בשל תפקידו כסלבטורה טסיו בסנדק.

2. ג׳ורדן ובירד אוכלים ביג מק (1993) – שניים מגדולי השחקנים בתולדות ה-NBA מתערבים על ארוחת מקדונלדס שמייקל הביא. בירד מאתגר את ג׳ורדן בהתערבות היסטורית – מי שמפסיד, צופה בשני אוכל. לפרסומת יש מספר קטעים כשהשחקנים לא מפסיקים לקלוע גם ממקומות מטורפים. לארי מזהיר את ג׳ורדן שהתחרות היא בלי דאנקים! ועוד משפט שלכאורה נאמר לראשונה בפרסומת Nothing But Net!

1. בר רפאלי מתנשקת עם חנון (2013) – כן אנחנו פרובינציאלים, כן אנחנו מתים על בר וכן זו פרסומת אדירה! במדינת היהודים וגם בארצות הברית הוכו בתדהמה מהפרסומת שבה בר שוברת את המסך בנשיקה לוהטת עם חנון ששמו ג׳סי היימן. דניקה פטריק האגדית מציגה אותם כשהטריגר הוא ״כשסקסי פוגש חוכמה״. חברת ׳גו-דדי׳ שעוסקת באחסון אתרים עם רעיון לוהט לפרסומת שתיזכר לדורות. האמריקאים הרגישו מבוכה, אני חושב, למה לא אני?! בר! גם אני חנון! איך עשית לי את זה???

עוד ראויים לאזכור:

טרי טייט הליין-בקר לריבוק, סופרבול 37.

בריטני ספירס לפפסי. סופרבול 36.

ליאם ניסן לקלאש אוף קלאנס. סופרבול 49.

אולד ספייס. סופרבול 48 (עלה ברשת ולא במשדר עצמו).

יש לכם הסתייגויות? אתם מתנגדים לחלוטין לרשימה ומתרעמים בבית איך פרסומת מסוימת לא נכנסה? תגיבו!!!

Go Broncos!!!

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח