העם דורש מאמן על האש

המינוי הצפוי של זידאן למאמן ריאל מדריד, הוא המשך המגמה, בכדורגל העולמי בכלל ובספרד בפרט, למנות לתפקיד הזה כוכבי עבר גדולים. ככל שהכוכב גדול יותר, כך הסיכוי שלו להתמנות גדול יותר. בעבר הדוקטרינה הייתה הפוכה. היות אדם שחקן טוב, אין אומר היות אותו אדם מאמן טוב. אדרבא, רוב המאמנים הגדולים היו שחקנים בינוניים ומטה, אם בכלל, או לכל היותר כינור שני לכוכבים גדולים מהם בהרבה. מישהו זוכר את מוריניו כשחקן? ואן חאל? קלופ? דל בוסקה? מצד שני יש את אנצ'לוטי, אנריקה וכמובן פפ גווארדיולה, שהיו כוכבי ענק כשחקנים ומצליחים גם כמאמנים.

מי שסימן לדעתי את פריצת הדרך, הוא גווארדיולה. חכמת המשחק האדירה שלו, הטיקי טאקה וההצלחה הגדולה בברצלונה, הפכו אותו לאחד המאמנים הגדולים בעולם, אם לא ה-. אם לא גווארדיולה ואולי גם אנצ'לוטי לפניו, אני לא חושב שלזידאן היה סיכוי לקבל מועדון כמו ריאל, בטח לא עם ניסיון מועט כל כך באימון, בטח ברמות הגבוהות.

אבל העם דורש והעם משלם ובעל המאה הוא בעל הדעה וזידאן יביא כסף ועניין שיא והתלהבות וכו'. אבל מקצועית, הוא מתאים? אני בספק. הוא היה כשרון ענק, הוביל את נבחרת צרפת לזכיה במונדיאל אחד ובשני יורו וקריירה גדולה ביובנטוס וריאל שהראתה כי הוא בעל חוכמה ויכולת מנהיגות (עד אותה נגיחה אומללה בגמר המונדיאל בברלין), אבל מה ערך המוסף שלו? במה הוא ישפר את הקבוצה ואיזו חכמת משחק וראיית משחק יש לו כאשר הוא מוצב על הקווים?

ימים יגידו אם בכלל.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח