הנסיכה תמשיך לחלום?

בשישי האחרון צפיתי במשחק הפתיחה של הליגה הצרפתית בין מונאקו לטולוז, שבו מונאקו הפגינה מנטליות גבוהה וחזקה והפכה את התוצאה פעמיים לאחר שהסגולים הובילו, המשחק הסתיים בתוצאה 3-2 לאלופה מהנסיכות בעיקר בשל תרומתו של מאוטיניו שרשם שני בישולים נהדרים מהגבהות קרנות מדויקות לראשי הבלמים. בנוסף, ע"פ אתר הסטטיסטיקות הבינלאומי Whoscored – מצטיין המשחק היה בכלל הקשר הברזילאי פאביניו עם ציון של 8.1. הוא רשם 12 מאבקים אוויריים מוצלחים במשחק (הכי הרבה במגרש) ויתרה מזאת, זז הרבה והחליף מיקומים במהלך המשחק במה שסייע לשינויי מערך מ-4-4-2 ל-5-3-2 שבו הוא תפקד כבלם נוסף ושיחרר את שני המגינים לפעולות התקפיות חשובות.

בעקבות המשחק של האלופה, שהציגה משחק לחימה וחזרה מפיגור, תוך יכולת טקטית מרשימה ושינויי מערכים תוך כדי משחק, יצא לי לחשוב על העונה הקרובה שלה ועל המטרות של החבורה של ז'ארדים לאחר עזיבת הכוכבים ההמונית. לשם כך בחנתי את החוליות בקבוצה כולל המצטרפים החדשים וניסיתי לקבוע לאן מועדות פני הקבוצה המלהיבה מהנסיכות בעונת 17/18.

מונאקו
Credit to "AS MONACO" Facebook page

ראשית, נתמקד בחוליית ההגנה אשר לא השתנתה בצורה משמעותית למעט מנדי שעבר למנצ'סטר סיטי תמורת הון עתק. מי שצפוי לנסות להיכנס לנעליים הגדולות שהוא מותיר אחריו הוא ג'ורג', ברזילאי צעיר ומוכשר בן 21 אשר נמצא בסגל הקבוצה כבר מהעונה שעברה שבה ראה בעיקר את הספסל, וכבר הספיק לבשל מול טולוז את שער הניצחון לפלקאו, בעוד שבפן ההגנתי הוא חזק בתיקולים וביירוטי כדור של היריבה. נוסף לו, ההגנה תתבסס כמובן על שחקני המפתח שנשארים מהעונה שעברה, בין אם זה השוער דניאל סובאשיץ', הבלמים החסונים גליק וג'מרסון (שגם כבשו שניהם במשחק הפתיחה בנגיחות מקרנות של מאוטיניו) והמגן הימני ג'יבריל סידיבה, שהיה אחראי ל-11 שערים בעונה שעברה. לעמדת השוער המחליף הגיע דייגו בנאליו השוויצרי, שהיה השוער הראשון בוולספבורג הגרמנית למשך עשור ואף רשם 61 הופעות במדי הנבחרת וצפוי להתמודד עם סובאשיץ' על אפודת השוער הראשון ולהגביר את התחרות והיכולת שיפגינו במשחקים. מחליף נוסף שהגיע וצפוי להגביר גם הוא את התחרות בקבוצה, הוא הבלם ההולנדי הצעיר טרנס קונגולו בן ה-23 שכבר הספיק לרשום 138 הופעות במדי אלופת הולנד הטרייה, פיינורד ואף רשם 3 הופעות בנבחרת הבוגרת.

הלאה, בעמדות הקישור צפויים להמשיך להוביל את הקבוצה השחקנים החשובים שכבר ציינתי קודם שבלטו במשחק הפתיחה – ז'ואאו מוטיניו הפורטוגזי שרשם בעונה שעברה שלושה שערים ושמונה בישולים בנוסף להיותו אמון על המצבים הנייחים בקבוצה ותורם מסירות מפתח רבות יחד עם עבודה הגנתית טובה שכוללת תיקולים רבים. גם פאביניו, שהוזכר כמצטיין המשחק, היה משמעותי מאוד אשתקד, כאשר כבש 12 שערים והוסיף 6 בישולים מעמדת הקשר ההגנתי, יתרה מזו – הוא בועט הפנדלים הקבוע של הקבוצה ובכך משפיע ומשמעותי מאוד בכל משחק ומשחק. שחקן נוסף שראוי להתייחסות הוא תומא למאר, הצרפתי המצוין, שאף זוכה לחיזורים מקבוצת פרמיירליג רבות, נשאר במונאקו ולאחר שהיה אחד השחקנים החשובים והמשמעותיים בסגל, ותרם מספרים רבים בעונה האחרונה – הוא כבש 14 שערים והוסיף 17 בישולים מעמדת הקשר השמאלי – הוא זומן לנבחרת הצרפתית משופעת הכשרונות ורשם כבר חמש הופעות. המשחק שלו מתבסס בעיקר על כדורים ארוכים ומדויקים לחלוצים ובעיטות ממרחק רב, הוא גם בועט נהדר בעיטות חופשיות וכבש כך מספר משעריו בעונות האחרונות.

מונאקו
Credit to "AS MONACO" Facebook page

מי שינסה לתפוס את מקומו של ברנרדו סילבה הפורטוגזי המוכשר שעבר, כמו מנדי, לסיטי הוא פורטוגזי אחר, צעיר ומוכשר גם הוא – רוני לופז, שכבר הספיק בגילו הצעיר לרשום מספר הופעות במדי הקבוצה הבוגרת של סיטי, ואף לרשום 12 שערים ב-72 במדי ליל. הוא אוהב למסור מסירות קצרות וסוחט פאולים רבים, בועט נהדר ממרחקים גבוהים, אבל עדיין צריך לשפר את הסיומת שלו מול השער ואת ההחזקה בכדור. נוסף אליו, הצטרפו לחוליית הקישור גם יורי טילמנס הבלגי ואלאן סאן-מקסימין הצרפתי. הבלגי הצעיר והמוכשר שמשחק בכל עמדות הקישור המרכזי וטרם מלאו לו 21, הגיע מהאלופה הבלגית אנדרלכט במדיה רשם בעונה האחרונה 15 שערים להם הוסיף 18 בישולים מדהימים שעזרו לקבוצה מבריסל לזכות באליפות, והספיק לרשום ארבע הופעות במדי נבחרת בלגיה האדירה. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה בשישי כאשר נכנס בדקה ה-87 וסיפק ניצוצות ראשוניים עם מספר מסירות מדויקות. כמותו, גם הצרפתי הצעיר סאן-מקסימין הצטרף לסגל הקבוצה בקיץ האחרון כאשר היה מושאל בעונה החולפת ליורדת באסטיה אשר במדיה פתח בהרכב במרבית המשחקים, זכה לניסיון הכרחי ואף היה אחראי לשישה שערים. נוסף על כך, הצרפתי הצעיר, שחזק מאוד בביצוע דריבלים ובבעיטות מטווח רב, היה גם חלק מהנבחרת הצרפתית עד 20 שזכה במונדיאליטו האחרון. המשחק שחשף אותו לעולם היה זה מול ניו-זילנד בו כבש צמד שערים אדירים (שמצורפים מטה), דרך חיתוך פנימה מהאגף הימני כפי הוא עושה בהצלחה רבה. הוא משחק בשלל עמדות הקישור ההתקפי, אך העמדה העיקרית שלו היא הכנף הימנית בה הוא שיחק במרבית הקריירה הקצרה שלו. כמחליפו של טימו בקאיוקו האדיר שעבר לאלופת אנגליה צ'לסי, ינסה להשתלב בעמדת הקישור ההגנתי הצרפתי הצעיר סוליאנו מייטה שמגיע לאחר עונה טובה מאוד בזולטה וארגם הבלגית שבה רשם תיקולים מוצלחים רבים.

בעמדות ההתקפה צפויים להמשיך להוביל את הקבוצה החלוץ הוותיק רדמאל פלקאו הקולומביאני בעל הסיומת האדירה שכבש בעונה שעברה 30 שערים להם הוסיף שישה בישולים בדרך לחצי גמר האלופות ולזכייה היסטורית באליפות צרפת. נכון לעכשיו, צפוי להמשיך להוביל יחד איתו את חוליית ההתקפה הצרפתי הצעיר והמוכשר שמחוזר על-ידי הקבוצות הגדולות בכל רחבי אירופה, קיליאן אמבפה לוטין בן ה-18, שלמרות שהתחיל את העונה שעברה מחוץ לסגל ונכנס לאט לאט להרכב, סיים אותה עם מספרים מפלצתיים של 26 שערים ו-14 בישולים בכל המסגרות. במידה ושניהם יובילו יחד את ההתקפה גם בעונה הקרובה וימשיכו להבקיע בצרורות, הקבוצה בהחלט עשויה להתקדם בעקבותיהם וללכת רחוק עונה נוספת.

לסיכום, לאחר סקירה מקיפה של השחקנים שעשויים להוביל את הקבוצה הבאה בחוליות השונות, ניתן לראות שהקבוצה הביאה תחליפים ראויים לשחקנים המשמעותיים שעזבו, שאמנם יתקשו בתחילה למלא את החסר בצורה מלאה, אך הקבוצה, בהובלתו של ז'ארדים המצוין, תצליח להתגבר על זה ולשלב אותם כפי שנדרש במערך. אני צופה למונאקו עונה טובה נוספת שבה היא תסיים במקום השני בליגה אחרי פ.ס.ז' וניימאר ותגיע לפחות לשמינית הגמר בליגת האלופות.

פלקאו
Credit to "AS MONACO" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח