המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 23

עם אליפות קלילה כבר בעונת הבכורה ובסיס לקבוצת חלומות אגדית, נכנסתי לעשור הראשון בחיי, עונת 90/91, לא רק עם ציפיות לזכות בכל התארים, אלא גם לבנות דרים טים שמורכבת משחקנים שצפים לי אך ורק בזיכרון מעומעם כילד קטן, ואת חלקם מעולם לא הייתה לי ההזדמנות לאמן במשחקי המנג'ר. בקיץ החלטתי להיפרד מכמה שחקני ספסל כמו השוער המחליף ג'וליאני והקשר מאסימו קריפה, וגם מצמד הוותיקים זיקו ורוג'ר מילה שפרשו. כבר בינואר החתמתי שלושה שחקני בוסמן: מיכאלאנג'לו ראמפולה השוער המחליף, מגן ברשיה פאולו נגרו ומאמן צ'לסי בהווה, אנטוניו קונטה בן ה-21 מלצ'ה. בריאן לאודרופ, הדני האגדי, הגיע בסכום מגוחך לאחר שקבוצתו הגרמנית, אורדינגן, ירדה ליגה, ודמיטריו אלברטיני, ששיחק בחצי השנה האחרונה בקבוצה כמושאל, הגיע בהעברה חופשית. את החור שאלמאו הברזילאי הותיר בעמדת הקשר האחורי בחודש ינואר סתם קשר ברזילאי "גרמני" אחר- דוגנה מפיורנטינה שהגיע תמורת 12 מיליון יורו, אבל הרכש הגדול ביותר הוא מי שצפוי להיות הכוכב הגדול של הכדורגל העולמי בתחילת שנות ה-90, חלוץ פ.ס.וו ונבחרת ברזיל, רומאריו, שהגיע תמורת סכום שיא של 42.5 מיליון יורו.

רכש המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 23
(לחץ להגדלה)

ההגנה החזקה של העונה שעברה נשארה ואפילו התחזקה בזכות הגעתו של דונגה ועלייתו של פאביו קנבארו בן ה-17 לקבוצה הבוגרת, הקישור התעבה עם הגעתו של קונטה, אבל משולש ההתקפה של קארקה-רומאריו-מראדונה, ה-CRM אם תרצו, הוא הדבר הקרוב ביותר ל-MSN של ברצלונה הנוכחית. תוסיפו כלים התקפיים כמו ג'יאנפרנקו זולה, תומאס ברולין, גיאורגי האג'י ובריאן לאודרופ, ותקבלו קבוצה מאיימת שיכולה בקלות לאיים על כל התארים ולשלוט בכדורגל העולמי שנים רבות.

סגל המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 23
(לחץ להגדלה)

21-0

אז מה קורה כששמים את שלושת הסקוררים הגדולים של הכדורגל העולמי בקבוצה אחת? רצף ניצחונות שמזכיר יותר את הרצף של אנדרטייקר ברסלמניה מאשר כמות ניצחונות של קבוצת כדורגל. זה התחיל עם 1-0 קטן על אינטר בסופרקאפ האיטלקי ומהר מאוד הפך לכתישה מוחלטת בניצוחם של מראדונה ורומאריו, כולל כמה תוצאות בלתי נשכחות כמו 5-0 על יובנטוס, 4-0 על ריאל מדריד בליגת האלופות (בית שכלל גם את פיינורד ונוטינגהאם פורסט), 5-1 על סמפדוריה ו4-0 על רומא בגביע. לאחר 21 ניצחונות רצופים בכל המסגרות הגיע איבוד הנקודות הראשון, בחודש דצמבר, אחרי 1:1 בחוץ מול אנדרלכט בשלב הבתים השני באלופות (גם צסק"א מוסקבה ובורוסיה מינשנדלגבאך היו שם). איבוד הנקודות הבא היה כבר בשנת 1991 עם תיקו מול האחרונה בטבלה, אסקולי, איבוד הנקודות הראשון בליגה. נראה היה שנאפולי רצה לעונה חלומית ללא הפסדים ועם טרבל קל בכיס. ואז הגיע הטיול למילאנו.

דה ז'ה וו

בעונה שעברה שתי המילאנזיות היו הסוסים השחורים שלי. אז למה שהעונה זה יהיה שונה? הפסד הליגה הראשון הגיע נגד מילאן בסוף חודש ינואר, במשחק השלמה מהסיבוב הראשון. 1-0 קטן משער של חריסטו סטויצ'קוב הגדול, ופתאום הרוסונרי נושפים בעורפי במרחק נקודה בלבד. אינטר עזרו ליריבה העירונית לעקוף אותנו בטבלה באופן זמני לאחר תיקו 1-1 בסאן סירו, והנראזורי הגדילו את השנאה הרבה אליהם אחרי שהדיחו אותנו בחצי גמר הגביע האיטלקי בפעם השנייה ברציפות ושוב, איך לא, משער ניצחון של יורגן קלינסמן הגרמני.

גביע המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 23
(לחץ להגדלה)

בינתיים עברנו לשלב הבא בליגת האלופות שם חיכתה לנו אלופת אנגליה, ליברפול, בשלב שהודחנו בעונה שעברה- רבע הגמר. תיקו אפס במשחק הראשון באנפילד שלח אותנו במצב רוח מרומם לגומלין בבית. מראדונה כבש ראשון, אבל רוני ווילאן האירי השווה ושלח את ליברפול לחצי הגמר ואותנו להיאבק ראש בראש עם מילאן על האליפות. שוב.

ספרות זולה

העונה כולה בסרייה א' התנקזה למשחק אחד, מחזור אחד לסיום, בבית מול מילאן. לאורך החצי השני של העונה הקבוצה של אריגו סאקי עמדה איתנו ראש בראש עם מספר נקודות זהה. שישה מחזורים לסיום נפצעו שניים מהכובשים המצטיינים שלנו, מראדונה וקארקה, ומי שנקרא לדגל להציל את העונה כולה היה ג'יאנפרנקו זולה הגאון. 8 שערים בארבעה מחזורים רצופים הביאו אותנו למשחק העונה בהפרש של נקודה עם משמעות ברורה – ניצחון על מילאן והאליפות שלנו. בלי מראדונה, קארקה, דונגה וצ'ירו פררה המשימה נראתה בלתי אפשרית, אבל יום ענק של קנבארו וקונטה הצעירים שמר עלינו בתמונת המשחק לאורך המחצית הראשונה. 2 דקות מתחילת המחצית השנייה הצלחנו להבקיע את שער היתרון מרגליו של זולה, שגם הפך לשער האליפות לאחר שהתוצאה נשמרה במשך 90 דקות. יש אליפות שנייה לנאפולי, אבל הלו- מה עם אירופה?

אליפות המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 23
(לחץ להגדלה)

 

טבלה המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 23
(לחץ להגדלה)

לשאר הטורים בסדרה

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג'ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח