המסע של אביב בצון – מנג'ר עונה 9

לאחר מסע בן שמונה עונות עם ווסטהאם שהסתיים עם טרבל מתוק, החלטתי להמשיך מאותו המקום בדיוק, קיץ 2009, עם קבוצה חדשה שאתם בחרתם – ולנסיה. האתגר- לשבור את ההגמוניה של ריאל מדריד וברצלונה בליגה הספרדית. המטרה – להגיע עד לשנת 2016, ועל הדרך לזכות בכמה שיותר תארים. במסטאייה חיכתה לי קבוצה מוכשרת ומאוזנת עם וותיקים כמו דויד ווייה, חואקין, דויד אלבלדה, רובן בראחה, איוון הלגרה, סזאר סאנצ'ז, מיגל ומרצ'נה, לצד צעירים כמו דויד סילבה, חואן מאטה, ג'ורדי אלבה, אבר באנגה וז'רמי מת'ייה. עם החיזוק הנכון, הסטטוס קוו של ריאל ובארסה בצמרת עשוי להישבר כבר העונה.

החיזוק מצ'ילה

בתור התחלה קיבלתי תקציב של 20 מיליון יורו, לא מספיק עבור קבוצה שמחפשת להתחזק ולהיאבק ראש בראש בקבוצות הגדולות בלה ליגה. הדבר הראשון שעשיתי היה להעמיד ברשימת ההעברות כמחצית משחקני הסגל, כמו מנואל פרננדז, ויסנטה, ניקולה זיגיץ' ונאצ'ו גונזאלס, שפינו מקום ובעיקר תקציב לשלישיית הרכש מצ'ילה: קלאודיו בראבו מריאל סוסיאדד שבליגת המשנה, ארתורו וידאל מלברקוזן ואלכסיס סאנצ'ז מאודינזה, כולם שחקנים מבטיחים שבמציאות מימשו את הפוטנציאל האדיר והפכו לשחקנים ברמה עולמית. עיביתי את הסגל עם צעירים מוכשרים כמו נוליטו מברצלונה, חוסה קאייחון מאספניול, דייגו קוסטה מויאדוליד ודני פארחו מחטאפה, כיום הכוכב הגדול של ולנסיה. התחלתי במערך של 4-4-2 ויצאתי לדרך עם סגל תוסס ומלהיב שרעב לטרוף את הליגה ואת אירופה.

העברות אביב בצון מנג'ר עונה 9

סגל אביב בצון מנג'ר עונה 9

לא ברמה של הגדולות

במשחקי קדם העונה באיטליה, הכל נראה טוב. וייה לא הפסיק לכבוש, סילבה לא הפסיק לבשל ושלושה נצחונות במשחקי הידידות המשיכו לעוד שני נצחונות בליגה על ויאדוליד ואספניול של בן שהר (אז עדיין בן סהר), אבל הנפילה הגיעה מהר יותר משחשבתי. המפגש הראשון שלי עם אחת הגדולות, ריאל מדריד, התחיל טוב עם שער מוקדם של אלבלדה, אבל כריסטיאנו רונאלדו השווה בדקה ה-74 ופפה הפך את התוצאה בתוספת הזמן. כמה ימים מאוחר יותר פגשנו את היריבה הראשונה שלנו בגביע אופ"א – ורדר ברמן הקשה, עם מסוט אוזיל, קלאודיו פיזארו ו..ניקולה זיגיץ', שמכרתי אותו לגרמנים תמורת שמונה מיליון יורו והחזיר לי עם צמד במסטאייה שגמר את העונה האירופאית שלנו מוקדם מהצפוי, לאחר ששער בודד של וייה בגומלין לא הספיק כדי לעבור לשלב הבא. יום אחרי ההדחה מאופ"א התבשרנו שכבר בסיבוב הראשון בגביע המלך מצפה לנו נסיעה לסנטיאגו ברנבאו, שם ריאל כתשה אותנו עם 4:1 משפיל ושלושער של קאקה, לא לפני שתיירי הנרי קיבל את פנינו עם שלושער משלו בקאמפ נואו. זלאטן הוסיף עוד אחד, 4:0 לבארסה, וכבר בחודש דצמבר נשארנו עם מפעל אחד, הלחם והחמאה שלנו, הלה-ליגה, שם היינו ממוקמים במקום השלישי בתום הסיבוב הראשון. על מנת להתאים את עצמנו לרמה של בארסה וריאל, החלפתי את המערך מ-4-4-2 ל-4-3-3, שמתאים יותר לליגה הספרדית.

מערך אביב בצון מנג'ר עונה 9

תודה לך ריאל

מכת פציעות חמורה בקבוצה התחילה התדרדרות חסרת תקדים וירידה ביכולת השחקנים, עד כדי כך שבמשך כל הסיבוב השני לא ניצחנו שני משחקים רצופים! הפציעה המשמעותית מכולן הייתה של מלך שערי הקבוצה דויד וייה, שבלעדיו פשוט לא הצלחנו להבקיע. הפער שפתחנו בחצי הראשון של העונה מיתר הקבוצות בליגה הצטמצם משבוע לשבוע עד שחמישה מחזורים לסיום כבר ירדנו למקום השמיני, שמשאיר אותנו מחוץ לאירופה בעונה הבאה. דווקא אז, בתקופה הגרועה ביותר, עם ארבעה שחקני מפתח מחוץ להרכב, ברצלונה הגיעה למסטאייה ודויד סילבה התעלה על עצמו עם צמד ובישול לאלכסיס סאנצ'ז, לעומת שני שערים של מסי והנרי. 3:2 ענק שהחזיר אותנו למקום החמישי ולתמונת העלייה למוקדמות ליגת האלופות. על המקום הרביעי נאבקנו יחד עם עוד שלוש קבוצות: ויאריאל, סביליה ומאיורקה. שני מחזורים לסיום כל ארבע הקבוצות היו עם אותו מספר נקודות, ולמחזור הסיום הגענו עם פער של נקודה מויאריאל שבמקום הרביעי, למשחק בית עם סראגוסה בעוד הצהובים יצאו למשחק חוץ בברנבאו מול ריאל. פאולו פריירה, שהגיע בהשאלה מצ'לסי בינואר בעקבות מכת הפציעות, כבש את שערו הראשון והאחרון בקבוצה, אבל בדקה ה-88 אברטון הברזילאי השווה. למזלנו הגדול, ריאל פירקה את ויאריאל משערים של ראול, ואן ניסטלרוי וגוטי, ונתנה לנו את הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות, למרות עונה גרועה עם 13 הפסדים בליגה, קריאות של האוהדים לפיטורי המאמן, שינויי מערך מדי שבוע וחצי סגל שמאוכזב ורוצה לעזוב. אין ספק שיש לא מעט עבודה לקראת העונה הבאה.

טבלה אביב בצון מנג'ר עונה 9

לשאר הטורים בסדרה

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח