המטרה: פלייאוף עליון

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2016-2017, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. ממשיכים עם עומר גלזר והפועל כפר סבא.

באופן אישי הפרויקט של הפועל כפר סבא מעניין ומרגש במיוחד – עלייה מליגה א' לליגת העל בתוך שנתיים, בעלים חדשים שנכנס לתמונה, סגל השחקנים שרובו נשמר מליגה א' וקהל אוהדים מסור שליווה את הקבוצה לכל מגרש. אחד הדברים העיקרים להשארת הקבוצה בליגה בשנה שעברה, היה האופן בו סתיו שחם (הבעלים) ניהל את המשבר אליו נקלעה הקבוצה, ביקש מהם לתמוך בקבוצה במשחקים האחרונים שנותרו וזה הצליח. תזכורת:

אין ספק שזוהי דוגמא להתנהלות הגונה ומכבדת בין קהל לבעלים, מה שוודאי לא מתקיים ברוב הקבוצות בליגת העל. השנה במועדון בראשות שחם החליטו על שתי פעולות עיקריות – הקמת קבוצת כדורגל נשים, ויחד עם זאת שימוש בטכנולוגיה חדישה שתאפשר להורים, מאמנים ועוד לצפות בכל המשחקים המתרחשים במתחם האימונים בכפר סבא. כנראה שבשל סיבות אלו ואחרות זכה המועדון לאות כבוד על היותו פורץ דרך, על עשייה ערכית חינוכית ומניעת אלימות וגזענות במגרשים. בנוגע למועדון הנשים אמר סתיו שחם: "החלטנו להרים את הכפפה, ולהיות מועדון הכדורגל הראשון מסוגו שמקים קבוצת נשים. אנחנו רוצים לקדם את כדורגל הנשים ולהעניק לו חשיפה ראויה". בהחלט החלטה מבורכת.

הצטרפו: רן קדוש, בן ויצמן, תומר לוי, בן אלגרבלי, סטוינוביץ' סלבישה, סקאביש מקסים, גיא חדידה, איציק כהן, דושאן מטוביץ', סימוביץ סלובודן, דייגו קאצ'ובה, ליאור לוי.

עזבו: אוהד כהן (פרש), בן רהב (מכבי שעריים), טל בנש (ביתר ירושלים), הוגו לופז (מקסיקו),  יאניס פפאדופולוס, עמיר נוסבאום (פרש, וישמש כע. מאמן בהפועל ב"ש), דינו שקוורץ (שריף טירספול), דודו ביטון (הפועל תל אביב, חזר מהשאלה), אורי שטרית (פרש), אלירן סיימון (הפועל ראשון לציון), ריף מסיקה (הפועל אשקלון), נבו מזרחי (הפועל אשקלון).

בכמה שורות: נתחיל מהמאמן. שרון מימר, מונה בארבעה בינואר למאמן הקבוצה אחרי שהחליף את פליקס נעים והצליח לעזור לקבוצה להשיג 22 נקודות, ולסייע לה להישאר בליגה. עד כה עומד על כ-46 אחוז בליגת העל כמאמן ראשי, במידה ויעמוד באחוזים אלו, יענה על מטרות הקבוצה. לפי הבעלים: "המטרות העונה הן להגיע לפלייאוף עליון, בהחלט אפשרי להשגה". הקבוצה שינתה את פניה לחלוטין, 12 שחקנים עזבו ו13 הצטרפו נכון לעכשיו, וחשוב לציין שאין זה מדד רלוונטי מדי, אבל הקבוצה עדיין לא הצליחה לכבוש בשלושת משחקי גביע הטוטו שנערכו. השנה הפועל כפר סבא מותחת את עצמה, מנסה לשנות את צביון השחקנים, ולהכניס דם חדש לתוך המועדון, וזה הולך להיות שינוי מהותי והימור מבחינתה.

המטרה: פלייאוף עליון
"הפועל כפר סבא – העמוד הרשמי" Credit to

למי כדאי לשים לב: חלק הארי של הקבוצה יצטרך להתמקד בהגנה. הגנה חזקה, תבטיח להפועל כפר סבא עוד שנה בליגת העל. לפיכך, רן קדוש יצטרך להיות במיטבו. הוא הציג יכולת לא רעה בכלל כשניתנה לו ההזדמנות בסכנין, גם כשהקהל היה נגדו. אני צופה לו עונה טובה השנה. ליאור לוי ודושאן מטוביץ' גם כן יהיו חייבים לשמור על יציבות לאורך העונה, ההחתמה של שניהם היא מצוינת, שני שחקנים ותיקים עם ניסיון בליגה. בנוגע לחלק ההתקפי, שאין ספק שגם הוא חייב להיות מהותי, מאוויס צ'יבוטה  יהיה חייב להבקיע יותר שערים, בשנה שעברה כבש רק 4 שערים בכל המסגרות, השנה הוא יצטרך להכפיל את הכמות בליגת העל. רן יצחק, שלצדו של צ'יבוטה, ייתן לדעתי את ה-שמונה עד עשרה שערים שהוא נותן כבכל עונה. לכן לדעתי שחקני המפתח השנה יהיו רן קדוש, צ'יבוטה, וליאור לוי.

הימור על מקום בסוף העונה: לפי כל הממצאים שסקרתי עד כה, ניתן להניח מה המסקנה שלי לגבי העונה הקרובה של הפועל כפר סבא. ובכן, אם הפועל כפר סבא תתמודד על מקום 6-8, עם צבירה של כ-42-48 נקודות זאת תהיה עונה נהדרת. המשימה שלהם, גם על פי שחם, היא להגיע לפלייאוף העליון. לדעתי, המטרה שלהם היא אפשרית בהחלט, במיוחד עקב העובדה שהמגרש שלהם בכפר סבא אושר, מה שככל הנראה ישיג להם עוד מספר נקודות. זאת הולכת להיות שנה מרתקת עבור הפועל כפר סבא, שתפגוש כבר במחזור הראשון את סגנית האלופה, מכבי תל אביב, ולי נותר לאחל: יאללה. שתתחיל כבר העונה, התגעגעתי.

לפרויקט פתיחת הליגה הישראלית 2016-2017

המטרה: פלייאוף עליון
"הפועל כפר סבא – העמוד הרשמי" Credit to
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח