הכנות אחרונות לפלייאוף

בשבת התחיל הפלייאוף של הליגה הטובה בעולם. סוף סוף הגענו לחלק המעניין של העונה, למשחקים המעולים בקור המקפיא, למהפכות, להפתעות ולמותחנים. אחרי עונה משוגעת לגמרי, בה כל מה שחשבנו שיקרה לא קרה וכל מה שקרה לא חשבנו שיקרה, אנחנו בישורת האחרונה. בארה"ב נתנו לעונה את הכינוי וואט דה פאק, אבל אני לא רוצה לקלל אז אני פשוט קורה לה עונה משוגעת ולא ברורה.

העונה התחילה תחת מעטה של פרשת הדיפלייט-גייט וטום בריידי האלוף הטרי. בריידי, שיצא נקי אחרי אין ספור ערעורים ומשפטים חוזרים, הציג פוטבול מדהים וניו-אינגלד פתחה את העונה עם מאזן של 10-0. לכולם היה נדמה שהעונה הזאת גמורה ואפשר להכתיר אליפות שנייה ברציפות, משהו שקרה רק פעם אחת בשני העשורים האחרונים (על ידי ניו-אינגלנד כמובן), אבל אז הפטריוטס הפסידו ארבעה מתוך ששת המשחקים האחרונים והפסידו את יתרון הביתיות בפלייאוף לדנבר. למרות זאת, ההימור פה הוא שהם מגיעים שוב לסופרבול.

Credit to "New England Patriots" Facebook page
Credit to "New England Patriots" Facebook page

בנתיים, אחת הקבוצות הטובות בעשור האחרון, הגרין-ביי פאקרס, הציגה פוטבול בינוני מינוס (במקרה הטוב) וביאסה את הצופים שבוע אחרי שבוע עם תצוגות התקפיות עצובות. לגרין ביי שיחק המזל והם פוגשים את וושינגטון רד-סקינס המפתיעים בסיבוב הראשון של הפלייאוף. הימור, עוברים סיבוב אחד, אבל לא יותר מזה.

סיפור העונה הוא כנראה הקרוליינה פאנת׳רס עם קאם "סופרמן" ניוטון הקווטרבאק. הקבוצה הכי טובה בעונה הסדירה, שכמעט השיגה מאזן מושלם, נכנסת לפלייאוף עם הראש למעלה. מצחיק אבל עדיין אף אחד לא ממש שם את הכסף שלו עליהם. מזכיר לי מאוד את גולדן-סטייט ווריורס של שנה שעברה, מין קבוצה מצוינת כזאת שכולם פשוט מחכים שייגמר לה הכוח כי זה לא יכול להיות שקבוצה יחסית אלמונית, קבוצה יחסית חדשה משוק קטן יותר תלך אול דה וואי. מעניין אם הם ייגמרו אותו דבר כמו סטף קרי וחבורתו.

סיאטל, עם ההגנה הבלתי נגמרת, פתחה את העונה בצורה נוראית, לא פחות ולא יותר, אבל נתנה פוש חזק לקראת הסוף ומגיעה לפלייאוף עם מומנטום אדיר. סיבוב ראשון משחקים בחוץ נגד מינסוטה. הטמפרטורה בזמן המשחק תהיה באיזור המינוס 20, שעל הגוף מרגישה הרבה פחות. בררררררר. למרות הכל והקור, סיאטל חזק בתמונת הסופרבול ויש מצב למשחק מצוין נגד קרוליינה בגמר חטיבת הNFC.

דנבר שלי סה"כ נתנו עונה לא רעה ואפילו הצליחו ברגע האחרון להשיג את יתרון הביתיות לאורך כל הפלייאוף. הבעיה? כוכב הקבוצה ואחד הקווטרבאקים הטובים בהיסטוריה של המשחק, פייטון מאנינג, עושה צרות. הבן אדם היה פשוט מחריד במשך העונה הרגילה ברמה שלא הבינו אם זה אמיתי או יש איזה מצלמה נסתרת ויהודה ברקן הולך לקפוץ החוצה כל רגע. פייטון חוזר לפלייאוף ואני ממש לא יודע להגיד אם אני שמח או לא. לצערי, ולמרות יתרון הביתיות דנבר מפשלים איפשהו בדרך ואפילו לא בטוח אם הם מגיעים לגמר הAFC נגד ניו-אינגלד (הימור).

יש עוד הרבה על מה לדבר. וושינגטון מפתיעה, קנזס סיטי עם 10 ניצחונות רצופים מגיעה לפלייאוף בטירוף חושים, סינסנטי, הקבוצה השנייה הכי טובה בעונה הסדירה, רוצה להשיג ניצחון פלייאוף ראשון מאז 1990, יוסטון האומללה שנכנסה לפלייאוף בגלל שסיימה ראשונה בבית עוד יותר אומלל וכמובן פיטסבורג שפשוט מסרבת ליפול. יהיה מעניין, יהיה קר ויהיה לא צפוי כי הליגה הזאת, בסופה של כל העונה מכתירה אלופה חדשה.

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה הקטע של הפוטובול האמריקאי להיות משוחק בחורף הקשה????

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח