הילד בן 30 – חמשת הרגעים הגדולים של ערן זהבי

// מאת עמית שטרן
התאריך 20 במאי 2010, הוא מן יום הולדת מקצועי, לנער שהגיע להפועל תל אביב הגדולה דרך ראשון לציון, עם עצירה קלה ברמת השרון. לאחר מכן עבר קדנציה בינונית בפאלרמו, וההתפוצצות במכבי תל אביב עם 98 שערי ליגה וכל ניפוץ שיא אפשרי בכדורגל שלנו, השוואות בקנה מידה אירופאי לשחקנים כמו מסי ורונאלדו (אף שחקן בעולם לא כבש יותר ממנו חוץ מצמד השחקנים הטובים בעולם). לנער הזה קוראים ערן זהבי.
ערן זהבי מכבי תל אביב
קרדיט – דף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב

שלשום הוא חגג את יום הולדתו ה-30. ערן לימד אותי באופן אישי כל כך הרבה על הספורט הזה. עברתי את תהליך ההתבגרות וההתפתחות שלו במקביל לגיל ההתבגרות שלי והוא דחף אותי בכל כך הרבה אלמנטים. העבודה הקשה שלו נתנה לי את המוטיבציה וההבנה שבלי להיות הארד וורקר בחיים לא תוכל להצליח. חשוב לזכור, ערן זהבי לא סומן בתחילה ככוכב גדול והוא למעשה ללא אף הופעה בנבחרות הצעירות של ישראל. זה לא מונע ממנו כיום להיות השחקן הישראלי המרוויח ביותר בכל הזמנים ואחד שמבטל כל הזמן את הביקורות הרבות נגדו. לאחר קדנציה שניה מחוץ לישראל, מספר 7 של גוואנז'וR&F  הוא מלך השערים של הקבוצה בכל הזמנים ומלך השערים של הליגה הסינית. לא פעם ערן מספר על סיפורו האישי, ילד שהיה רץ את הדיונות של ראשון בתשלום, כעת מרוויח סכומים דמיוניים שלא מביישים אף מנכ"ל של חברת סטרט אפ מצליחה או כוכב קולנוע אמריקאי.

כעת, בגיל 30, לערן עדיין יש מספר דברים להוכיח – האם הוא מספיק טוב לעשות קפיצת מדרגה ולעבור לקדנציה קצרה ואחרונה באירופה? האם יוכל להגיע להישגים בנבחרת או להחזיר את האמון בה? ולבסוף, הוא יבחן במידה שבה יוכל להשפיע על הכדורגל הישראלי לאחר הפרישה. אבל לפני שהוא פורש, אני אסקור את חמשת הרגעים הזכורים ביותר עד כה בשלושים השנים הראשונות של הספורטאי הענק הזה.

5. רביעייה במשחק אחד בליגה הסינית – אירוע זה הוא טרי מאוד, למעשה, קרה השבוע… מן מתנה פרטית לעצמו, כשהוכיח שלמרות השחקנים האדירים שמשחקים בליגה הסינית עם ניסיון בפרמייר ליג כמו גרציאנו פלה, אוסקר או פאוליניו, הוא עדיין ממוקם בראש השחקנים המצטיינים בליגה ומשווה את שיאו של מונאס דאבור במספר השערים בעונה אחת עם 18 במספר. עוד שיא שכנראה ערן ישבור…

ערן זהבי
Credit to "Guangzhou R&F FC" Facebook page

4.המספרת מול ליון – מבחינת השער עצמו, הוא אחד השערים היפים שנכבשו בליגת האלופות בשנים האחרונות ובעיקר, לכבוש במעמד כה יוקרתי כמו ליגת האלופות. הבעיה היא, שהשער לא היה רגע קריטי להפועל תל אביב. שער זה לא היה שער ניצחון ואינו העלה בסופו של דבר את האדומים שלב באירופה.

3.דרבי תל אביבי – הדרבי במרץ 2014 נחשב לדרבי הטוב ביותר בכל הזמנים וזכור בעיקר בשל ההתמודדות בין שני הסקוררים של הליגה באותה שנה – ערן זהבי ועומר דמארי, שהיה ערב המשחק מלך השערים, מי היה מאמין…

בכל מקרה, הדקה הייתה הדקה ה-87, כרוז הפועל תל אביב חגג את השער השני של הפועל תל אביב, שהעמיד אותה במצב של 2-1 ובדרך הבטוחה לניצחון חשוב בדרך לפלייאוף העליון. אך טל בן חיים סחט פנדל שערן כבש, ולבסוף, ברק בדש האגדי מכניס כדור מדהים לערן זהבי שכובש לפינה הרחוקה ועושה 3-2 בבלומפילד אדום. ראיתי את המשחק הזה יותר מ-40 פעמים, נהניתי כל כך ממכבי קבוצתי האהובה באותו ערב ואפילו הפועל היו בסדר…

2.מכבי תל אביב מול באזל/מכבי תל אביב מול בית"ר ירושלים – כשמדברים על המונח תיקו שכולו ניצחון, מתכוונים לצמד המשחקים מול באזל. במשחק הראשון בזנקט יאקוב פארק ערן כבש צמד מדהים, כולל שער קלאץ' בדקה ה-96 שהשיג לו הכרה בינלאומית. שבוע לאחר מכן, זהבי חתם את העליה של מכבי תל אביב, כאשר כבש שער בדקה ה-33 שהטריף את בלומפילד וגרם לי הגשמת חלום – לראות את מכבי בליגת האלופות מול צ'לסי, קבוצתי האהובה מאנגליה.

הייתי עובר למקום הראשון, אבל איך אפשר לשכוח את ההישג הנהדר של ערן – שבירת שיא הכיבושים בעונה לשחקן כדורגל בליגת העל? המשחק התקיים מול בית"ר, בבלומפילד שלנו. ניצחון ויש סיכוי לאליפות, הפסד ואפשר לעלות עם הנוער במשחקים שנשארו.

ערן כבש מבישול של דור מיכה את השער הראשון בין הרגליים של בוריס קליימן. לאחר מכן בית"ר השוו, עלו ליתרון ומכבי חזרה לשוויון 2. ואז הגיע השער, שוב מהפך, שוב נגד בית"ר. שער שכל כך מאפיין את ערן, עם הרבה לחימה ורצון, נלחם בכל חוליית ההגנה של בית"ר בכדי לדחוק את הכדור פנימה ולגרום ל3-2 ענק ושבירת השיא הנהדר, שהמשיך עד 35 במספר. ספק אם מישהו יגיע למספר זה בעתיד.

ערן זהבי - ליגיונר החלומות - סיכום חודש ינואר
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

1.שער האליפות בטדי – אני זוכר את עצמי ילד בן 11, מעביר בין המשחקים ומתפלל לאליפות של מכבי חיפה ששיחקה נגד בני יהודה בבלומפילד. כנראה שהפועל לא היו זוכים ללא הקיזוז, אבל בזכות ערן זהבי הווינר הענק, אין אחד שלא מזמזם לעצמו בראש את שידורו של מאיר איינשטיין הגדול זיכרונו לברכה "וורמוט… הרוש הודף…  והכדור בפנים!! 2-1 להפועל תל אביב…" כמו שאמרתי, השער הזה, של מלך הבישולים לשנת 2010, היה ללא ספק יום ההולדת המקצועי שלו אשר גרם לחשיפה ארצית ומאוחר יותר בינלאומית. ולחשוב שהיו משחקים באותה עונה שהוא שיחק בהם בתור מגן ימני…

שער זה לא היה הכי יפה או מיוחד, אבל אליפות בארץ ישראל, קטנה ככל שתהיה, מיוחדת ומרגשת מאוד. ולכן השער של הבחור המיוחד, שכעת נמצא בסין, הוא השער שבחרתי במקום הראשון…

בשיר של טונה הנהדר, רוק 30, הוא אומר את המשפט "לפעמים צריך ללכת גם כשלא רואים לאן" שמסמל כל כך הרבה בקריירה של ערן, עם לקיחת סיכונים רבים כמו חזרה מאירופה ליריבה המושבעת או מעבר גדול לסין. אולי, עם כל אחד ילך  גם כשהוא לא רואה לאן, הוא יגיע לגיל 30 עם 12.5 מיליון דולר, תהילה עולמית ולהיות פאקינג סופרסטאר כמו ערן זהבי.

הילד בן 30, מי היה מאמין…

ערן זהבי, נבחרת ישראל
קרדיט לדף הפייסבוק "ההתאחדות לכדורגל בישראל"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח