החלום הבלתי אפשרי – על הקושי בלהפוך לשחקן פוטבול מקצועי

אם חשבתם שלהפוך לשחקן כדורגל או כדורסל זה קשה, תנסו לחשוב מה עובר על אותו הילד שבוחר ללכת בכל הכוח על פוטבול וחולם להגיע ל-NFL. אתם תקראו כאן בעיקר על המספרים המדהימים והקושי שבלתת את כל כולך ובסופו של דבר, ככל הנראה, להישאר בלי כלום.

נתחיל בקבוצות הילדים – כבר שם תמצאו מבחנים קשים, ולבבות שנשברים בגילאי 10-12. את שנת התיכון שלהם (גיל 16) מתחילים כ-1,086,627 שחקני פוטבול בכל ארצות הברית שרשומים לקבוצות התיכונים. כמה מהם מצליחים לסיים את התיכון כשחקני פוטבול ויכולים בכלל להמשיך לחלום? 310,465 בלבד.

Youth Football
Credit to: https://www.flickr.com/photos/jamie-williams-photo/1430883676

אל תרגישו רע עבור כל ה"נופלים". מדובר בחדשות טובות עבור אותם בחורים צעירים, שטרם הכניסה לקולג' יודעים שהם ניסו, לא הצליחו, אך יכולים לכוון מחדש את הבחירות בקריירה שלהם מבלי להיפגע. סביר להניח שרוב הבחורים שסיימו בהצלחה את התיכון כשחקני פוטבול יתחילו כעת לשווק את עצמם למכללות ויוזמנו למחנות אימונים אינטנסיביים וקשים. המטרה: לשחק במכללות הטובות ביותר ולבלוט. בדיוק כאן מתחילה הבעיה.

מתוך המספר שסיים את התיכון כשחקני פוטבול, 70,147 יתקבלו למכללות השונות ברחבי המדינה. זה נראה לכם מספר בעייתי? מה עם העובדה שרק 20,042 משחקים במכללות נחשבות וכל השאר יכולים להתחיל לחשוב על קריירה חלופית?

College_football

תופתעו, אבל שוב מדובר בטיימינג לא רע מבחינת מי שלא הגיע למכללה נחשבת. בדיוק כמו אותם הבחורים שנכשלו קודם לכן, הם עדיין צעירים ובגיל הנכון לחשוב על מקצוע שונה. את השנה הראשונה במכללה נחשבת שורדים 15,588 שחקנים, מה שאומר שבערך 5,000 שחקנים מבינים שזה לא בשבילם.

מתוך 15,588, רק 6,500 בערך באמת זוכים למעקב צמוד מצד הסקאוטרים של קבוצות הליגה השונות. מתוך המספר הזה, רק 350 יוזמנו ל"קומביין" – מעין שבוע מבחנים שבו לשחקנים יש את האופציה להראות מה הם שווים ביחס לשחקנים האחרים שרוצים להיבחר בדראפט, כל זאת מול עיניהן הבוחנות של המאמנים והג'נרל מנג'רים של הקבוצות.

בדראפט של ה-NFL ייבחרו בסופו של דבר בערך 253 שחקנים. הממוצע של שחקני שנה ראשונה ('רוקיז') בכל עונה ב-NFL עומד על 300, זאת אומרת כל השחקנים שנבחרו בדרפט, ועוד 47 שחקנים ברי-מזל שהצליחו להשיג חוזה.

NFL_Draft_2010_stage_at_Radio_City_Music_Hall

שימו לב לנתון ההזוי הבא: מספר השחקנים שהגיעו בסופו של דבר מהמכללות ל-NFL הוא 1.6%. זאת אומרת שיש לך סיכוי של 1.6%, במידה והצלחת להתקבל למקום נחשב וברמה גבוהה, להפוך למקצוען. אגב, מתוך 1.6%, רבים לא יצליחו לשרוד יותר מארבע שנים. הממוצע של שחקני שנה ראשונה שמגיעים לשנתם הרביעית בליגה ובעצם "תוקעים יתד" כשחקני פוטבול הוא 150, ובמילים אחרות – חצי מהשחקנים יתחילו לשחק, אך לא ישרדו. אל תדאגו לאותם שחקנים. כל עוד יש להם ברזומה שנה, שנתיים או שלוש כשחקני פוטבול מקצועיים, הם יכולים לפנות לאימון פוטבול במכללות נחשבות, לפצוח בקריירת היאבקות ב-WWE או בקריירת משחק.

המספר העצוב הוא אותם 15,288 בחורים מהמכללות שנתנו את כל חייהם למען החלום, אך לא הצליחו להגשים אותו. הבעיה בארצות הברית היא שרבים מהם שוכחים לגמרי משאר הלימודים, מסיימים בלי שום דבר ביד, ומתחילים את החיים שלהם בלי מקצוע אמיתי ואף לפעמים מדרדרים לפשע. לכן, כמעט בכל פעם שיש יום מבחנים לשחקני פוטבול באחת מהמכללות, ישנו שלט ענק שאומר: "רק 1.6% מכם יגיעו ל-NFL. מתוכם, אפילו פחות ימשיכו לקריירה של יותר מ-3 שנים. מה ידאג לך ולמשפחתך כשהקריירה תיגמר? ההשכלה שלך!"

Football tryout sign
Credit to: http://rebrn.com/re/odds-of-making-it-in-the-nfl-793204/
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח