הדרך לרוסיה – יום ב'

יום המשחקים הראשון במוקדמות המונדיאל באירופה הוכיח לנו כמה קשה היא משימת ההעפלה וכמה כל נקודה היא חשובה. קחו לדוגמא את נבחרת סלובניה שהרוויחה שתי נקודות בדקה. אחת היא הרוויחה כשהשוותה ל-2-2 בליטא אחרי פיגור 2-0, ואת השנייה היא קיבלה בזכות ההפסד של סלובקיה בדקה ה-95' לאנגליה.

עוד נבחרת שחזרה מפיגור של שני שערים היא קזחסטן מהדרג השישי, שהשוותה ל-2-2 מול פולין, שאמורה להיות הנבחרת החזקה בבית. הבית הזה ישאר צמוד גם בזכות התיקו הדרמטי בין רומניה למונטנגרו. עד הדקה ה-85' התוצאה הייתה מאופסת, אבל שתי הנבחרות כבשו עד לסיום כשרומניה מספיקה להחמיץ פנדל בדקה ה-95'. מי שממשיכה בשלה היא גרמניה שניצחה בקלילות בנורווגיה, אבל הקרב על המקום השני נשאר פתוח לאחר שצ'כיה לא הצליחה לנצח בביתה את צפון אירלנד.

היום יערכו משחקים בשלושה בתים נוספים, וזאת ההזדמנות שלכם לקרוא על המוקדים המעניינים של הערב:

בית ד' – מנפלאות דירוג פיפ"א.

ויילס, אוסטריה, סרביה, אירלנד, מולדובה, גאורגיה.

המחזור הראשון: גאורגיה – אוסטריה, סרביה – אירלנד, ויילס – מולדובה

שיטת הדירוג המוזרה של פיפ"א נותנת את מרבית המשקל בדירוג לתוצאות בשנה האחרונה ולכן קיבלנו את הבית המוזר הזה שבו ויילס, שלא העפילה למונדיאל כבר 60 שנים ואוסטריה, שלא עשתה זאת 20, הן שתי הנבחרות הבכירות בבית. האם הן פייבוריטיות על פני סרביה ואירלנד? על פניו ויילס הראתה בטורניר היורו שכן וגם במוקדמות היא הבריקה, אבל אני לא בטוח עדיין שיש לה את האופי הדורסני והשולט. היא פותחת לעיני הקהל הביתי מול מולדובה וצפויה להתחיל את הטורניר ברגל ימין.

אוסטריה דווקא הייתה יותר דורסנית במוקדמות וסיימה כמרשימה ביותר אחרי אנגליה, אבל לא הצליחה להביא לידי ביטוי את היכולת הזאת ביורו ולכן טורניר המוקדמות הזה יהיה מבחן עצום עבורם, כשבמשחק הפתיחה היא תנסה להתגבר על המוקש הגאורגי. אז נראה שיהיה פה קרב מרובע על ראשות הבית כששתי הצלעות האחרות במרובע, סרביה ואירלנד, יפגשו במשחק המרכזי בבלגרד.

הסרבים נמצאים במשבר קשה, ולא העפילו לטורניר גדול מאז מונדיאל 2010, כשבטורניר המוקדמות הקודם הם נפגעו מתקרית אותו משחק שפוצץ מול אלבניה. בסגל הסרבי אמנם ניתן למצוא כישרונות כמו דושאן טאדיץ' ונמניה מאטיץ', וכמובן צמד השוערים – ראיקוביץ' וסטויקוביץ', אבל כשמשווים אותם למשל לכמות הכישרון שיש לשכנה מקרואטיה, אפשר להבין שהכדורגל הסרבי בבעיה.

מולם תתייצב אירלנד העיקשת, אמנם בלי רובי קין שפרש מהמדים הלאומיים, אבל עם שיין לונג המצוין מסאות'המפטון וסגל שמרביתו משחק בשתי הליגות הראשונות באנגליה. האירים למעשה הרוויחו מהכסף הגדול שיש בצ'מפיונשיפ ושיפרו את רמתם. הם נתנו פייט מצוין לפולין וגרמניה בקמפיין הקודם והם יתחרו גם הפעם על שני המקומות הראשונים.

בית ט' – בית המוות האמיתי

קרואטיה, איסלנד, אוקראינה, טורקיה, פינלנד, קוסובו

המחזור הראשון: קרואטיה – טורקיה, אוקראינה – איסלנד, פינלנד – קוסובו

הבית הכי מעניין בכל המוקדמות, בשל לא מעט סיבות. קודם כל, לא פחות מארבע נבחרות שהעפילו ליורו האחרון יתמודדו על ההעפלה מבית ט' ואלו יהיו קרבות קשים. הקרואטים לפי היורו האחרון הם הנבחרת החזקה ביותר, אבל יהיו להם הרבה מוקשים בדרך באצטדיונים שלא קל לשחק בהם. טורקיה למשל היא חידה. בקמפיין הקודם היא הצליחה להציל את עצמה בזכות חולשתה של הולנד, אבל למעט מחצית אחת טובה מול צ'כיה, לא הרשימה ביורו עצמו. המפגש ביניהם צפוי להיות המעניין ביותר בערב הזה. ביורו האחרון הם נפגשו כשהקרואטים ניצחו מהשער הנהדר של מודריץ', ואסור לשכוח את רבע הגמר ביניהן ביורו 2008 כששתי הקבוצות הבקיעו בדקתיים האחרונות של ההארכה.

תקשיבו לשדר הטורקי:

אני מאמין שהפלופ הטורקי יתגלה והשכנים שלנו ימשיכו לראות את המונדיאל מהבית, כמו שעשו מאז שזכו במקום השלישי ב-2002.

אוקראינה עדיין מאוד חזקה, למרות היורו הנורא שעברה בו לא כבשה והפסידה בכל המשחקים. הערב הם מארחים בעוד משחק מסקרן את האיסלנדים שהדהימו את העולם ביורו האחרון, אבל ההימור שלי הוא שדווקא האוקראינים יסיימו במקום השני.

יורו 2016 - נבחרת איסלנד
Credit to the official UEFA EURO 2016 Facebook page

עוד אנקדוטה היא קוסובו בהופעתה הראשונה אי פעם בקמפיין מוקדמות. הנבחרת שייצאה לשוויץ שחקנים כמו שאקה ושאקירי, אמנם מדורגת אחרונה בגלל שאין לה היסטוריה, אבל היא לא תהיה בשר תותחים. היא פותחת במשחק חוץ מול הפינים.

בית ז' – הבית הישראלי.

ספרד, איטליה, אלבניה, ישראל, מקדוניה, ליכטשנטיין

המחזור הראשון: ספרד – ליכטנשטיין, אלבניה – מקדוניה, ישראל – איטליה

אז האיטלקים העפילו ל-14 המונדיאלים האחרונים (שנייה אחרי גרמניה באירופה) וספרד היו בכל אחד מהעשרה (שלישית), הן גם שתיים משלושת אלופות העולם האחרונות ואחת מהן (אולי שתיהן?) לא תעפיל אוטומטית לטורניר. מיותר קצת להתייחס ליתר נבחרות הבית, למרות שתמיד טוב לחלום. האם ספרד פייבוריטית? אי אפשר לדעת. האיטלקים אף פעם לא מוותרים ולא הפסידו משחק במוקדמות כבר 10 שנים. יהיה מעניין לראות כיצד ישתלבו בנבחרות הענק האלה מאמנים שלא מנוסים בקבוצות גדולות או נבחרות כששתי הנבחרות גם עוברים תהליך מסוים של הצערת השורות.

הספרדים פותחים במשחק קליל מול ליכטנשטיין החביבה, כאשר ההימור שלי הוא מעל 0-6. בבית המוקדם הזה יש שני מאמנים איטלקים, כשג'יאני די ביאסי, שחולל נפלאות עם האלבנים, יפתח מול מקדוניה. אלבניה משתפרת ולא מתפשרת, אבל אל תתפלאו עם אחרי אופוריית היורו היא לא תצליח לנצח את מקדוניה, שרחוקה מלהיות חלשה. ההימור שלי הוא שישראל תסיים לפני אלבניה, אבל מצד שני אני גם מאמין שננצח את איטליה, אז מה אני כבר יודע?

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח