הדבר הגדול הבא

בורוסיה דורטמונד ו-וולפסבורג יתמודדו בשבת בגמר הגביע הגרמני במשחק שאמור להיות העברת השרביט הרשמית של תואר המרעננת הרשמית של אירופה.

הנה כל הסיבות למה הזאבים מוולפסבורג הולכים להיות הדבר הגדול הבא:

• יש להם הרבה כסף (ככה זה כשהבעלים שלך היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם). בתשובה לשאלה מדוע הקבוצה בזבזה 30 מיליון אירו עבור שורלה, אמר סגן יו"ר הדירקטוריון של הקבוצה שפולקסווגן בסך הכל רצתה לשמח את 60,000 עובדי החברה בקבוצה ביתית איכותית. אני, לעומת זאת, קיבלתי 500 ₪ תלושים לחג… בשנה וחצי האחרונות וולפסבורג רכשה את לואיס גוסטבו – קשר נבחרת ברזיל, קווין דה ברויינה – שחקן השנה בגרמניה העונה ואת שורלה, או איך שאני קורא לו – המחליף הטוב בעולם. סה"כ כ-70 מיליון אירו.

• יש להם את המנהל המקצועי הכי כיפי שיש. אחרי עשור וחצי בורדן ברמן, החליט קלאוס אלופס לעבור לאתגר הבא אך הוא עדיין נשאר בירוק. אלופס, שיחד עם תומאס שאף יצר את ברמן האטרקטיבית, דוגל בכדורגל התקפי וככה נראית הקבוצה שלו – ההצגה הכי טובה בגרמניה. 72 שערים כבשה וולפסבורג העונה, שנייה רק לבאיירן בשערים ובנקודות. היא כבשה שלוש רביעיות העונה (כולל מול באיירן ולברקוזן) והוסיפה שתי חמישיות מחוץ למגרשה.

• יש הרגשה שוולפסבורג לא הולכת להיות הקבוצה הסימפטית והלוזרית שהייתה בברמן, אלא דווקא בעלת קווים לדמיון עם דורטמונד שמשלבת כדורגל התקפי עם מספיק כסף כדי לקנות כוכבי על ובעלת מערכת סקאוטינג טובה מספיק כדי למצוא מציאות.

• יש להם את המציאה הכי פופולארית. הלהיט החם, באס דוסט, שכבש העונה בצרורות (16 פעמים בליגה) ולהט במיוחד בחצי השני של העונה. בנוסף, אני רוצה לציין את ריקרדו רודריגז השוויצרי, שכבר בגיל 22 הוא אחד המגנים השמאליים הטובים בעולם. הוא אמנם עלה 11 מיליון יורו, אבל הוא יימכר בהרבה יותר.

אז האם וולפסבורג תהיה דורטמונד הבאה? יש לה את הפוטנציאל הכלכלי והניהולי לעשות זאת אבל היא תצטרך לעבוד קשה. המשימה הראשונה תהיה להשאיר את דה ברויינה לעונה נוספת, אלא שגם אז יהיו לה בדיוק שנה-שנתיים לנצל את שיא הקריירה של כוכביה, לפני שהם יעברו לקבוצות העל האמיתיות. דורטמונד הצליחה לקחת שתי אליפויות, שרדה עזיבות נקודתיות של שהאין וקגאווה וגם ניצחה את באיירן במאבק על מרקו רויס, אבל ברגע שאיבדה גם את לבנדובסקי ונכשלה ברכש, היא הפסיקה להיחשב כקונטנדרית אמיתית (למרות שנמשיך לראותה בצמרת בשנים הבאות). הזאבים יצטרכו רכישה משדרגת נוספת בקיץ וגם לקוות להגרלה סבירה בליגת האלופות, מכיוון שהם ידורגו לפחות בקבוצת הדירוג השלישית ויש סיכוי גבוה שהם יהיו חלק מבית המוות של העונה הבאה. בליגה אני באמת מאמין שהם יוכלו בשנה הבאה לתת פייט אמיתי לבאיירן.

בנוסף, קיימת שאלת האופי. אחרי שחזרה מפגרת החורף בסערה, היא התרסקה ברבע גמר הליגה האירופית בבית מול נאפולי. הגמר מחר יהיה המבחן האמיתי הראשון של הזאבים והוא עשוי להיות הצהרת כוונות להמשך. אני מאמין שגם אם יפסידו, זה בסה"כ יהיה שכר לימוד לשנה הבאה.

הימור שלי? וולפסבורג עושה לפחות רבע גמר צ'מפיונס בעונה הבאה, אבל מחר? מחר זה יהיה תואר פרידה של דורטמונד ממאמנה הנערץ יורגן קלופ.

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. אוהב את הליגה הגרמנית שלא מקבלת בארץ סיקור מספק לדעתי. הליגה תוססת ומעניינת למרות שהאלופה ידועה מראש. למרות זאת יש שחקנים איכותיים ושתי הקבוצות שנפגשות בגמר מאוד מעניינות לקראת הכיוון שהן הולכות בשנים הקרובות. מאוד מקווה שדורטמונד אכן תישאר בצמרת כי לקהל שלה מגיע לפחות צ'מפיונס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח