הגיע הזמן לעלות כיתה – על הקריסה של שאלקה 04

שאלקה ידועה כבר שנים בגרמניה כאחת מהקבוצות בעלות מחלקת הנוער המוצלחת ביותר. מנואל נוייר, יוליאן דרקסלר, לואיס הולטבי, מייק הנקה, מסוט אוזיל, איבן ראקיטיץ' ולירוי סאנה, הם רק חלק מתוצרי מחלקת הנוער של שאלקה (ראקיטיץ' הגיע לקבוצה בגיל 19), שידועה גם ביכולת נדירה לזיהוי וקידום צעירים.

יחד עם הצעירים האלה, שאלקה מחזיקה סגל לא רע בכלל. אז מה קורה לקבוצה מעיר הכורים? התשובות לפנינו!

שאל'ה U17
בקבוצות הצעירות זה דווקא הולך טוב. שאלקה עד גיל 17 זוכה באליפות וגביע.
Credit to FC Schalke 04 Facebook Page

 קלאס יאן הונטלאר

החלוץ ההולנדי הנהדר סיים עונה שביעית בשאלקה. עונה שהייתה חלשה בהרבה משאר העונות הקודמות שלו. ההולנדי הבקיע שני שערים בלבד ב-16 הופעות ליגה העונה, כאשר בכל הקריירה שלו בגלזנקירכן הבקיע 82 שערים ב-175 הופעות, קצב של שער בשני משחקים.

הגיל של "הצייד" היווה גורם משמעותי בהיחלשות שלו, כאשר לצד זה יש להתייחס לחוסר המזל שפקד את ה"רויאל בלוז". בריל אמבולו, שנרכש מבאזל לעמדת החלוץ, נפצע וגמר את העונה בשלב מוקדם. שאלקה הבינה מהר כי קיים פער בעמדת החלוץ ורכשה את גידו בורגסטאלר מנירנברג. האוסטרי סיפק מספרים יפים של 9 שערים ב-17 משחקים, אך לא הצליח לעזור לשאלקה ברבע גמר הליגה האירופית מול אייאקס והיה שותף לביזיון ההדחה ביתרון מספרי. בורגסטאלר הוא חלוץ טוב, אך הוא לא הונטלאר ואינו השחקן שהכורים רוצים לראות פותח ברגע האמת.

בורגסטאלר
בורגסטאלר. חלוץ טוב, אבל לא הונטלאר
Credit to FC Schalke 04 Facebook Page

בעיה נוספת, יחד עם היעדרו של הונטלאר, היא העובדה שבנדיקט הובדס, הקפטן, סוחב פציעה ולא מצליח להביא את עצמו לידי ביטוי. הובדס והונטלאר, הקפטן וסגן הקפטן, היו לשניים מהשחקנים המשמעותיים ביותר של שאלקה בשנים האחרונות. הפיחות במעמדם, ללא שחקן בוגר ומנוסה מספיק שייכנס לעמדה, פגע בשאלקה באופן משמעותי.

שאר הסגל של שאלקה, מלבד הונטלאר והובדס, מורכב מאסופה של שחקנים צעירים מוכשרים, אך קבוצה לא יכולה לבנות את עצמה על צעירים בלבד.

הפיכת הקבוצה לתחנת מעבר

מקבוצת דרג ב' לגיטימית, שאלקה הפכה לתחנת מעבר ולא בהכרח לקבוצות טובות יותר. רק בשנה החולפת, עזבו את שאלקה שחקנים משמעותיים; לירוי סאנה נמכר לסיטי למרות שידע שלא ירבה לקבל דקות משחק. יחד איתו עזבו ג'ואל מאטיפ המצוין לליברפול ורומן נוישטדטר לפנרבחצ'ה, שניהם עזבו בתום החוזה שלהם ושאלקה לא הרוויחה עליהם דבר.

עונה לפני כן היו אלה דראקסלר שעזב את הקבוצה תמורת חוזה גדול יותר בוולפסבורג, פפאדופולוס שעזב ללברקוזן וג'פרסון פרפאן, שחקן משמעותי במערך שבחר לעזוב לאיחוד האמירויות.

עזיבה של שחקנים משמעותיים, שנה אחרי שנה, מקשה על כל קבוצה להמשיך לשחק ברמה גבוהה לאורך זמן. רק השנה שאלקה איבדה את סיאד קולסינאץ' שעבר לארסנל, גם כן בהעברה חופשית ודיבורים על כך ש"זכרון דברים" בין גרוצקה ובאיירן מסוכם בעל פה לקראת העונה הבאה ודאי לא מוסיף שקט לשאלקה.

גורצקה
גורצקה כבר בדרך לבאיירן?
Credit to FC Schalke 04 Facebook Page

פציעות

אמבולו, קוקה, באבא רחמן, אוצ'ידה ושופף, הם שחקנים שנעדרו השנה לתקופות ארוכות בשל פציעות. יחד איתם, שאלקה מחזיקה בסגל שחקנים שספגו פציעות קשות בעבר, מה שהותיר את שלישיית הצעירים, גיס, מאייר וגורצקה, להפוך לשליטי הקבוצה בגיל 20. לטובת שאלקה ובשביל שלושת הצעירים המוכשרים האלה, נקווה שהשנה הם יעלו כיתה סוף סוף ולא יסיימו כתלמיד שנשאר מבית הספר כמו הולטבי.

שחקני שאלקה 04
יעלו כיתה?
Credit to FC Schalke 04 Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח