הגיע הזמן לספונסר שובב

לאחרונה פורסם כי הספונסר החדש של קבוצת הכדורגל נאפולי היא אפליקציית ההיכרויות "טינדר". בדרך כלל הפרסום בכדורגל שמרני יותר וכולל לרוב חברות סלולר, בנקים ומכוניות. לכן החיבור החדש כה מפתיע משום שטינדר היא אפליקציה עם מוניטין שנוי במחלוקת וידועה לפחות במחוזותינו כאפליקציה לסטוצים. החיבור החדש והססגוני יצר רעש תקשורתי וללא ספק קידם את המודעות סביב "טינדר". חוץ מטינדר, יש את חברת משקאות האנרגיה "רד בול" שהבינה גם היא את החיבור המנצח בין כדורגל ופרסום. גם במקרה הזה מדובר במותג שנוי במחלוקת המקבל פרסום דרך הספורט. הידיעה על טינדר לצד המקרה של רד בול, עודדו אותי לכתוב טור שבוחן חיבורים נוספים שיכולים להיות בין מותגים לא קונבנציונליים לבין קבוצות כדורגל.

טינדר

מרלבורו

אם בעבר עוד היה מקובל לראות ספורטאים מעשנים מדי פעם, כיום, עם התפתחות המודעות לאורח חיים בריא, נדיר לראות את התופעה. אם שחקן מעשן, לרוב הוא עושה זאת במסתור ומשתדל לא להיתפס על ידי צוות האימון והתקשורת. יוצא דופן הוא בופון, אולי השוער הטוב בכל הזמנים. בופון מודה שהוא מעשן מדי פעם ויש מספר תמונות בהן הוא מתועד מעשן. דמיינו לכם שמרלברו, או כל חברת סיגריות אחרת, תהיה הספונסרית של יובנטוס. זה יכול להיות מהלך שיווקי נהדר. כמו גם האפשרות למכור חולצות טי שירט של בופון מעשן סיגריה עם המותג. דווקא בכדורגל המודרני, ששמרני מאוד לגבי תופעות של עישון, החיבור של חברת סיגריות יכול להיות מעניין ולפרוץ את גבולות הפוליטיקלי קורקט.

פורנו

מה שמשותף להרבה גברים בעולם זו אהבה לכדורגל ולפורנו. אם כדורגל הוא אהבה פומבית, הפורנו לעומתו נעשה לרוב במסתור והכחשה מצד גברים רבים. דמיינו לכם שקבוצה עם מערך שיווק חזק בכל הגלובוס כמו מנצ'סטר יונייטד למשל, תשים לוגו של אתר פורנו על החולצות. זה ללא ספק יכול להגדיל משמעותית את כמות הכניסות לאתר. מבחינת קהל היעד זה גם מסתדר היטב כי כמו שכבר ציינתי, רוב הגברים בעולם אוהבים כדורגל ופורנו.

 

LOREAL

דווקא אחרי ההדגשה בין כדורגל לגבריות, אני ממליץ על חיבור לא טבעי לכאורה בין קבוצת כדורגל למותג אופנה קוסמטי. למרות שיש רוב בולט לגברים המתעניינים במשחק לעומת נשים, אי אפשר להתעלם מכך שכבר לא מעט נשים יודעות היטב מה זה נבדל ולפעמים שולטות בתחום לא פחות מגברים. בנוסף, קוסמטיקה היא כבר לא רק לנשים. "הגבר החדש" משתמש בקרמים לטיפוח העור ומוצרים נוספים שמשווקת LOREAL. החיבור בין LOREAL לקבוצת כדורגל יכול לייצר עניין רב ולשבור מוסכמות והבניות חברתיות. ריאל מדריד, בה יש כוכבים רבים (ומטופחים), יכולה להתאים למותג. גם חיבור לקבוצה צרפתית מצליחה כמו מונאקו או פריז סן ז'רמן יכול להיות שילוב מנצח.

 

Veganfriendly

ולסיום, מותג ישראלי. Veganfriendly הוא ארגון הפועל לקידום אורח חיים טבעוני. על אף שמדובר במטרה ראויה שנועדה למנוע רצח והתעללות בבעלי חיים, הדימוי סביב הטבעונות נתפס פעמים רבות כלא חשוב מספיק או דבר ששייך לקבוצה האליטיסטית באוכלוסייה. חיבור בין המותג של Veganfriendly לבין קבוצת כדורגל, יכול לחשוף לקהל הכדורגל את הטבעונות ואף לגרום לו להתייחס אליה בצורה פחות חשדנית. דמיינו שנבחרת ישראל תישא את מותג זה. הדבר יכול להביא את בשורת הטבעונות לקהלים עממיים ולנתק את הטבעונות מהבועה בה היא נמצאת.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח