האתגר החדש של נבחרת ישראל בכדורסל

// מאת רועי אורן

ביום ראשון האחרון התקיימה בעיר גוואנז'ו שבסין הגרלת מוקדמות גביע העולם בכדורסל. יבשת אירופה תשלח שתיים-עשרה נציגות לטורניר גביע העולם אשר ייערך בסין 2019. מדובר בשיטה חדשה, כך שעד היום נקבעו הנציגות לאור הישגיהן בטורניר גמר אליפות אירופה והחל מהטורניר הקרוב יתקיים שלב מוקדמות.

עיקרי השיטה

כעיקרון ייאבקו 80 נבחרות על 32 כרטיסים לטורניר היוקרתי, כאשר נבחרות יבשת אירופה דורגו לשמונה בתים (שבכל אחד מהם ארבע נבחרות).
הטורניר מורכב משני שלבים: בשלב הראשון תעפלנה שלוש נבחרות מתוך הארבע לשלב בתים שני שיכלול ארבעה בתים בעלי שש נבחרות כל אחת (כמובן שבשלב השני כל נבחרת תשחקנה עם הנבחרות שלא היו איתן בבית הקודם) ושלוש הראשונות מכל בית תעפלנה לטורניר המונדובאסקט.
המשחקים ייערכו במהלך עונת הכדורסל הקרובה בשלושה תאריכים שונים (נובמבר 2017, פברואר 2018, ויוני-יולי 2018).

הגרלת נבחרת ישראל

נבחרת ישראל דורגה בקבוצת האיכות השלישית וכך לפי חוקי ההגרלה היא נמנעה מלקבל נבחרות חזקות כמו קרואטיה, טורקיה ופינלנד שדורגו עמה באותה קבוצת איכות. כמו כן, היא נמנעה לקבל נבחרות שדורגו בקבוצת האיכות הראשונה כמו ספרד, ליטא, צרפת וסרביה.
בסופו של דבר נבחרת ישראל הגרילה את נבחרת יוון מקבוצת האיכות השנייה, את נבחרת בריטניה מקבוצת האיכות הרביעית והיא תקבל נבחרת נוספת שתעלה מטורניר מוקדמות (כפי שקורה גם בשאר הבתים).

עמרי כספי נבחרת ישראל
(צילום מסך)

סדר המשחקים של נבחרת ישראל
נבחרת ישראל תפתח מול אותה נבחרת אנונימית בנובמבר, שלושה ימים לאחר מכן היא תתארח ביוון. בפברואר היא תארח את בריטניה, ושלושה ימים לאחר מכן היא תתארח אצל אותה נבחרת מדוברת וביוני ישראל תארח את יוון ותתארח באנגליה.
אני סבור שישראל יכולה להיות אחת משלוש הנבחרות שתעלה לשלב הבא.

בעקבות השינויים בשיטה שהוצגו בסעיף הקודם, הוחלט באיגוד הכדורסל להקים נבחרת שתתמודד במשחקים האולימפיים שייערכו בבירת יפן טוקיו בשנת 2020.
בשלב ראשון תוקם נבחרת אולימפית עליה יפקח המנהל המקצועי של הנבחרות, פיני גרשון, אשר תתמודד בטורניר האוניברסיאדה שתתקיים בבירת טאיוואן טייפה בחודש אוגוסט הקרוב ולא מן הנמנע ששחקנים שישתתפו בטורניר זה ישולבו בנבחרת הבוגרת של ישראל.

אליפות העולם בכדורסל 2019

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח