האדם לפני השחקן

עצוב לי לראות את המצב שנוצר בין חלקים בקהל ויוסי בניון. מדובר בשחקן שגדלתי עליו, שחקן שאני מעריך ושמהווה לי דוגמא אישית במקצוענות באימונים ובהשקעה. שחקן שהוכיח שעם כח רצון והתמדה אפשר להגיע לרמות הכי גבוהות, שחקן שגרם לי עונג רק מלראות אותו משחק, השחקן הראשון שהערצתי וכשפרסמו שהוא חוזר למכבי הייתי מאושר בדיוק כמו כל האוהדים שלנו… החלום שלי תמיד היה שיוסי יחזור למכבי.
המצב הזה שאוהדים מכפישים אותו ולא רוצים אותו בקבוצה הוא עגום. בשבוע שעבר בפתח תקווה, היו קריאות מצד חלק מהקהל ש״לא רוצים את יוסי בחיפה״. כששרו ניסיתי לא להתייחס ולהתרכז בלעודד כמו בכל משחק ואולי אפילו לעודד את יוסי קצת יותר. בעודי שר, שמעתי אוהדים מתווכחים בעד ונגד יוסי ופשוט כאב לי. כאב לי מאוד. פתאום כל השירים נגדו… לפעמים זה נראה כאילו חלק מהקהל שכח כמה יוסי תרם למועדון ומה הוא עשה בשבילנו ולקראת סוף המשחק זה כבר הפך מוגזם לגמרי כשחלק מהאוהדים פשוט קיללו אותו והחלטתי לעבור לחלק השני של היציע, שברובו היו אוהדים שתומכים ביוסי ונותנים לו את הכבוד הראוי לו. בסיום המשחק אוהדים עודדו ומחאו כפיים ליוסי והוא בא לכיוון היציע להודות לכל האוהדים ואז התפתחה מהומה, לפי מה ששמעתי זרקו לכיוון של יוסי מצית וראיתי גם כוס שתיה זרוקה על הדשא באותו אזור. לאחר מכן נוצר ויכוח כשאחד האוהדים קילל את אותו בנאדם שזרק את המצית ואז זה התפתח למכות בין אוהדים שבעד לבין אוהדים שנגד יוסי וחבל שכל האלימות הזו מתרחשת בתוך הקהל שלנו.

אני שמעתי ועדיין שומע כל מיני דברים בנוגע לכל העניין עם יוסי בדיוק כמו שכולם שומעים. לא יודע מה נכון או לא נכון. יש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים ואני רוצה מאוד להאמין שזה לא נכון. אבל הקהל שלנו תמיד הראה אחידות וחבל שזה ייהרס ובמקום לעודד תהיה אלימות וקהל מפולג. אין שום מצב בעולם שאוהד יכה וירים יד על אוהדת (כמו שקרה במקרה אחר ביציע) או על כל אוהד אחר. אלימות היא לא פתרון לשום דבר. אלימות זו דרך של אנשים קטנים!!
הקהל מפולג ולכל אוהד יש דעה משלו בעניין בניון, משומר, עידוד כן או לא ועוד, כל אחד והדעה שלו, אז לפחות תתחילו בלכבד אחד את השני. תדעו לכבד את הדעה של האחר גם אם היא שונה מדעתכם. תדברו בצורה מנומסת, תביעו דעה בדו שיח מתורבת ובטח שלא לקלל אחד את השני ולריב מכות בגלל דעה שונה.

יש לנו קהל ענק, קהל עצום ומדהים, הקהל מספר 1 בארץ!! אנחנו צריכים להיות מאוחדים, לתמוך בקבוצה, לעודד ולדחוף אותה קדימה.
במתחם האימונים שלנו בקצף יש שלט שכתוב עליו המשפט הבא: ״האדם לפני השחקן״, המשפט הזה מסמל את הדרך, החינוך והערכים שהמועדון שלנו מאמין בהם. בשביל שנדע לשמור על הקהל האיכותי שלנו ובשביל שהקהל הצעיר שלנו, כל אותם הילדים שבאים לאצטדיון, ילמדו קצת את הדרך של המועדון ומה שהמועדון והקהל שלנו מאמין בו, לא יזיק להוסיף את השלט גם בכניסה לאצטדיון.
ולגבי יוסי, הוא חזר מאירופה כדי לפרוש במכבי והוא הקפטן שלנו. תנו לו לפרוש בכבוד!!

יוסי בניון מכבי חיפה
קרדיט – דף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח