דירוג הפרשנים – עודד מכנס

בכדי לבחור מיהם הפרשנים הטובים בישראל, אשר מוסיפים תוכן וצבע, ולעומתם מיהם הפרשנים הבלתי נסבלים בישראל, הממררים לנו כל שידור אפשרי, אנחנו ננתח מידי שבוע את הפרשנים הישראליים השונים ע"פ מד איתי. להזכירכם, הפרמטרים שייבחנו הם מקצועיות, אובייקטיביות ויכולות שידור.

מחזור 1 בליגה הישראלית וכיאה לאוהד ירוק מלא ציפיות, על אף שהקבוצה לא ביצעה שום רכש משמעותי (פרט לרוני לוי עאלק..), אני מתחבר לשידור מסמי עופר רק בכדי לצפות במכבי חיפה מקבלת בראש מבני יהודה. את המשחק פרשן עודד מכנס.

עודד מכנס הוא חלוץ עבר, מגדולי השחקנים במכבי נתניה ונבחרת ישראל, סגן מלך השערים של ליגת העל בכל הזמנים וחבר היכל התהילה של הכדורגל הישראלי (לא ידעתי שיש היכל תהילה בליגה הישראלית). מעבר להיותו חלוץ עבר גדול, מכנס היה מוכר כשחקן הוגן אשר מעולם לא הורחק בכרטיס אדום. כיום מכנס מפרשן בספורט 1 ו-2, בעיקר כדורגל ישראלי.

זה מה שהיה לי להגיד על עודד מכנס:

מקצועיות

ניתוח מערכים ופרה גיים   מכנס ניתח יפה את המערכים של 2 הקבוצות, התייחס לנקודות החשובות במשחק ונגע בנקודה חשובה כבר בתחילת המשחק (שאין לחיפה עושה משחק וכל כניסה של בניון למרכז תפקיר את הקו, מה שאכן קרה במהלך המשחק). הזכרתי בניתוחים קודמים שלי שאני מאוד אוהב פרשן שאחרי 2 דקות מאמת את המערך שהוצג בהתאם למה שקורה במגרש ומכנס ביצע זאת בצורה יפה. סה"כ הניתוח המקצועי שעשה בתחילת משחק היה טוב אך התרכז בנקודות יחסית ברורות מאליהן. סה"כ 3.

ניתוחים מקצועיים תוך כדי משחק מכנס מפרשן בתדירות יחסית נמוכה, אך בפעמים שהוא מנתח מהלכים הוא מאבחן בצורה די מקצועית. למשל, ניתח בצורה טובה כבר אחרי 10 דקות שלמכבי חיפה אין שחקן שסוגר את האמצע ולכן נוצר "בור", כמו כן, מבצע כל 15 דקות סוג של סיכום של המשחק ומה על כל קבוצה לעשות בהמשך המשחק. רוב הדברים שאמר במשחק הספציפי הזה היו נשמעים כברורים מאליהם, אבל נאמרו בצורה מקצועית ובעיתוי נכון. בנוסף, הוא אבחן נכון שהקרנות של מכבי חיפה מורמות בצורה לא אפקטיבית וצריכות להיות חדות יותר וכך באמת הסב את תשומת לב הצופים לנושא. סה"כ מכנס בעל ידע ויכולת אבחון טובה במהלך המשחק, חסרה קצת פרשנות יותר מתוחכמת, כמו חוסר התנועה בלי כדור של מכבי חיפה ועל משחק ההגנה של בני יהודה שהיה מצוין. סה"כ ציון 3.5.

פיקנטריה וסטיסטיקות מעניינות – מכנס הדהים אותי לרעה. הוא משאיר לשדרן את נושא הסטטיסטיקה והפיקנטריה בצורה מלאה, הוא כלל לא מזכיר נתונים או סיפורים פיקנטריים, יש מצב שבגלל שרמי וייץ ששידר איתו בקיא מאוד בנתונים, מכנס החליט להשאיר את הנושא הזה לשדרן.  סה"כ ציון 5-.

סה"כ ציון כולל לציר המקצועיות : 0.5.

אובייקטיביות, התנהלות ויכולות שידור

אובייקטיביות – כשהכנסנו את הפרמטר הזה היה חשוב לנו לקטול פרשנים אשר משמשים סוכנים של שחקנים, חברים של מאמנים או כאלה ששונאים קבוצה ולמרות זאת מפרשנים אותה. בנוגע לעודד מכנס, נראה שהוא מפרשן באובייקטיביות מקסימלית ללא אינטרסים. יתרה מכך, לא זכור לי אפילו מקרה שהוא פרשן לטובת מכבי נתניה, למרות שהוא אמור להיות מזוהה עם היהלומים מהשרון. סה"כ ציון 5.

התנהלות כפרשן – דיבור ברור בשפה נקייה, מכבד את המקצוע ואת הקולגות שלו. מתייחס לשחקנים ומאמנים בכבוד ומתנסח בצורה עדינה כאשר נאלץ להעביר ביקורת. בפרמטר הזה סה"כ מתנהל בסדר גמור. סה"כ ציון  4.

"מתפרצות" ( תדירות דיבור) – מאוד מאוד מאוד בעייתי. הפרמטר הזה נוצר על מנת לקטול פרשנים כמו ש.כ, אשר פורץ לדיבורו של השדרן כל 20 שניות ונוטה לנתח כל הוצאת חוץ. במקרה של מכנס המקרה הפוך. לקחו לו 2:30 דקות מתחילת המשחק עד שהוא למעשה דיבר לראשונה. מכנס נעלם במהלך המשחק יותר מדי פעמים ופשוט שותק, תדירות הדיבור שלו יחסית מאוד נמוכה וישנם מהלכים רבים אשר כלל לא זוכים להתייחסות מצידו. סה"כ ציון ל"מתפרצות" 4-.

סה"כ ציון כולל לציר אובייקטיביות והתנהלות : 1.66.

לסיכום, מכנס פרשן נעים שמכבד את המקצוע ומתנהל בצורה סבירה במהלך המשחק. חלק גדול מהדברים שהוא מפרשן נכונים ומעניינים. עם זאת, הוא נעלם מהשידור לפרקים ארוכים במהלך המשחק. הידע הכללי שלו בכדורגל הוא בעיקר בכדורגל ישראלי ולכן הוא גם מתאים לשידור משחקי בליגת העל (לא המשחק המרכזי), אם היה יודע להתנהל כפרשן במהלך המשחק ולקשור נתונים טכניים לנעשה על המגרש יכול היה להיות פרשן טוב יותר. סה"כ פרשן סביר, מה שאומר שהוא ראוי לליגת העל שלנו.

דירוג הפרשנים - עודד מכננס

 

לטורים קודמים בפרויקט דירוג הפרשנים:

לכל הדירוגים

דירוג הפרשנים ההתחלה

דירוג הפרשנים – מוטי איווניר

דירוג הפרשנים – ניר לוין

דירוג הפרשנים – שלמה שרף

דירוג הפרשנים – עודד מכנס

דירוג הפרשנים – שגיא כהן

דירוג הפרשנים – אייל ברקוביץ

דירוג הפרשנים – אלי אוחנה

דירוג הפרשנים – זאב זלצר

דירוג הפרשנים – אבי נימני

דירוג הפרשנים – חיים רביבו

דירוג הפרשנים – אורי אוזן

דירוג הפרשנים – עמרי אפק

דירוג הפרשנים – שגיא כהן 2.0

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח