דירוג הפרשנים – חיים רביבו

בכדי לבחור מיהם הפרשנים הטובים בישראל, אשר מוסיפים תוכן וצבע, ולעומתם מיהם הפרשנים הבלתי נסבלים בישראל, הממררים לנו כל שידור אפשרי, אנחנו ננתח מידי שבוע את הפרשנים הישראליים השונים ע"פ מד איתי. להזכירכם, הפרמטרים שייבחנו הם מקצועיות, אובייקטיביות ויכולות שידור.

השבוע אני חוזר לערוץ וואן ולכדורגל הספרדי. ריאל מדריד מתארחת במאלגה בשביל לנסות לצמצם לפער סביר מברצלונה. אני נזכר בחוויה הטראומתית שעברתי עם אייל ברקוביץ באותו ערוץ בדיוק, אבל השבוע הפרשן הוא הכוכב הכי ספרדי שהיה לנו – חיים רביבו.

חיים רביבו, בן 43, נחת בבלייאדוס בשנת 96, כיכב בסלטה ויגו לצד שחקנים גדולים כמו מאזיניו ,מיצ'ל סלגדו ואלכסנדר מוסטובוי תוך שהוא כובש ומבשל שערים נגד הגדולות ב"לה ליגה". בתואר האליפות היחיד שלו זכה דווקא בפנרבחצ'ה בטורקיה תוך שהוא זוכה לאהדה מטורפת מצד הקהל המקומי, לא לפני שהוא חצה את הכביש ליריבה השנואה גלאטסראיי. גם  במדי הנבחרת רביבו סיפק מספרים יפים (67 הופעות ו-15 שערים) ולאחר פרישתו מכדורגל הפך לאיש עסקים מצליח וכיום הוא מחלטר פרשנויות במשחקים בליגה הספרדית.

נקודה לציון – אני שואף לנהוג במקסימום מקצועיות בפינת הדירוג ולנסות לשפוט את הפרשן בצורה אובייקטיבית ככל שניתן (אצל שגיא כהן הצהרתי שאני לא אובייקטיבי) ואני עושה את המקסימום לבודד את יכולותיו של הפרשן. עם זאת, השבוע שדרן המשחק (יורם ארבל) הרתיח אותי כבר בדקה השנייה והוציא אותי מאיזון תוך שהוא מבלבל בין חסה, חאמס (שישב על הספסל) וחן עזרא (אשמח שמישהו ירים את הכפפה ויעשה פינת דירוג השדרנים).

דירוג הפרשנים - חיים רביבו

מקצועיות

ניתוח מערכים ופרה גיים ערוץ וואן מקדיש בפרה גיים זמן דיבור שבו יורם ארבל וחיים רביבו מדברים על הכל חוץ מכדורגל (למשל דירות נופש בדרום ספרד). הערוץ מקרין שידור פרה גיים מהטלוויזיה הספרדית ולאחר מכן, כאשר עולים המערכים של הקבוצות, רביבו מפגין בקיאות גבוהה בסגלי השחקנים ולא רק בריאל מדריד אלא גם במלאגה. הוא מציין כדרך אגב שחסה יצטרך לעזור בירידה להגנה באגף שלו ושריאל תעלה בלחץ עקב הניצחון של בראסה. רביבו מסביר את המערך של מלאגה, מציין את הבלם הברזילאי הוותיק ווילגטון ואת הניסיון והיכולת של השוער קאמני. קצת חורה לי שהוא מתייחס בריאל רק לחיסור של בנזמה ולא מזכיר כל המשחק את גארת בייל שלא משחק. סה"כ ציון 4.

ניתוחים מקצועיים תוך כדי משחק – רביבו חי את המשחק ומעלה נקודות נכונות. הוא מציין, בצדק, שרונאלדו לא עושה מספיק תנועה ולכן לא מקבל כדורים, מנתח פעולה טכנית של איסקו בצורה יפה ומסביר בצורה נכונה על היציאה האיטית של ריאל מדריד להתקפה. בנוסף, הוא מסביר מה עובר בראשו של שחקן כאשר הוא נתפס באופסייד. סה"כ רביבו אומר דברים נכונים ומעניינים, אבל רואים שחסר לו משהו בצורת ההתנסחות כפרשן. במקרים רבים הוא נעלם ולא עוסק בפרשנות, אלא בסיפור סיפורים והוא נגרר לשטויות שיורם ארבל יורה ללא הכרה. סה"כ ציון 2.



פיקנטריה וסטיסטיקות מעניינות – רביבו בקיא חלקית בסטטיסטיקה. הוא יודע להזכיר אירועים ממשחקים ששידר, אך הוא לא מכיר מספיק טוב את הנתונים. לגבי פיקנטריה, רביבו מזכיר שמלאגה ניסתה לבנות קבוצת כוכבים באמצעות הכסף הגדול לפני שנתיים ואיך הפרויקט הזה נכשל. ציפיתי ממנו לעלות זיכרונות שלו מהמגרש במלאגה, אבל משום מה רביבו בוחר לספר לצופים על הוצאות החוץ של אדגארדו אדינולפי ששיחק איתו במכבי חיפה. סה"כ ציון 0.

 

סה"כ ציון כולל לציר המקצועיות: 2.

 

אובייקטיביות, התנהלות ויכולות שידור

אובייקטיביות – לא מתקבל הרושם שרביבו אוהד קבוצה אחת. ברור שכמו רוב אוהדי ואנשי הכדורגל הוא נלהב לדבר על בארסה, אבל לא מורגש שרביבו לא אובייקטיבי. הוא מדבר על מלאגה וריאל בצורה שווה. סה"כ ציון 5.

התנהלות כפרשן – רביבו לא פרשן טיפוסי. הוא בא לצחוק ולבלות בשידור ואם כבר שכונה בשידור אז אני מעדיף את סלאבה ברזילאי . הוא זורם עם השטויות שיוצאות ליורם ארבל מהפה, יותר מפעם אחת הוא פשוט נעלם מהשידור לזמן רב. סה"כ ציון  1.

"מתפרצות" (תדירות דיבור) – בניגוד לפורמט האדיר הקיים בצ'רלטון בו שמים לך את השדרן והקריין הספרדיים, בוואן זה כאילו מישהו משלם להם ע"פ דקת דיבור. ארבל אוכל לנו את הראש, משדר דברים לא קשורים, מביע דעות הזויות, ופתאום צועק "פאול" במקרים שבהם בהילוך החוזר רואים שאין שום מגע בין השחקנים. אכילת הראש של ארבל גורמת לדבריו של רביבו כמעט לא להישמע. סה"כ ציון 1.5.

 

סה"כ ציון לציר התנהלות ,יכולות שיור ואובייקטיביות: 2.5.



לסיכום, רביבו הוא פרשן דיי מקצועי, אבל הוא לא ממש מתנהל כמו פרשן. הוא מנתח פעולות שונות בצורה יפה ואין ספק שהוא מחווה דעה בצורה נאותה, אבל ניכר שרביבו לא אימן ולכן הפרשנות שלו מציגה זווית של שחקן בודד ולא של מאמן. רואים את זה כאשר הוא כלל לא מדבר על חילופים ולא מבצע ניתוח לגבי מהן האפשרויות לשינוי ע"י שחקני הספסל ואיך הם יכולים להשפיע על המשחק, זה תפקיד קלאסי של פרשן, בטח במחצית. לי מאוד חשוב שבמחצית הפרשן ייתן דוח מצב של מה קרה עד עכשיו במשחק ומה האפשרויות להמשך מבחינת שינוי מערך ושינוי שחקנים.  סה"כ רביבו פרשן סביר, אבל לירון רביבו יותר מעניינת (המשחק נגמר ב-1:1 עם שני כדורים ברשת).

דירוג הפרשנים ההתחלה

לכל הדירוגים

דירוג הפרשנים ההתחלה

דירוג הפרשנים – מוטי איווניר

דירוג הפרשנים – ניר לוין

דירוג הפרשנים – שלמה שרף

דירוג הפרשנים – עודד מכנס

דירוג הפרשנים – שגיא כהן

דירוג הפרשנים – אייל ברקוביץ

דירוג הפרשנים – אלי אוחנה

דירוג הפרשנים – זאב זלצר

דירוג הפרשנים – אבי נימני

דירוג הפרשנים – חיים רביבו

דירוג הפרשנים – אורי אוזן

דירוג הפרשנים – עמרי אפק

דירוג הפרשנים – שגיא כהן 2.0

דירוג פרשנים - חיים רביבו

דירוג פרשנים - חיים רביבו2

לירון רביבו
קרדיט – דף הפייסבוק הרשמי של לירון רביבו
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח