בשיקטאש על המגש

אחרי פגרה ארוכה ממשחקים במסגרת האירופאית, הפועל ב"ש חוזרת למפגש כפול מול האלופה הטורקית בשיקטאש בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופאית. כזכור ב"ש העפילה לשלב זה מהמקום השני בשלב הבתים של הליגה האירופאית ואילו בשיקטאש סיימה במקום השלישי בשלב הבתים של ליגת האלופות לאחר תבוסה צורבת 6-0 לדינאמו קייב במחזור האחרון שהוביל אותה לנשירה אל המפעל השני בחשיבותו באירופה.

כשאנו בוחנים את משחקי הבית במסע של הפועל ב"ש באירופה העונה מאז חודש 07/2016, המאזן כרגע עומד על 4 ניצחונות, תיקו והפסד. בשיקטאש מגיעה למשחק בשיא הכוננות והרצינות ועם יומרות גדולות לזכייה בליגה האירופאית ומבחינתה ב"ש אמורה להיות משוכה קלה, האלופה הטורקית התכוננה כראוי למשחק הערב – נציגים של הקבוצה הגיעו מספר פעמים לארץ בחודש האחרון ביניהם עוזר המאמן כדי לעקוב אחרי הפועל ב"ש וללמוד את החוזקות והחולשות שלה.

הפועל ב"ש - בשיקטאש

ננסה לבחון את המפגש הערב במספר היבטים על מנת לזהות את יחסי הכוחות :

מומנטום – בששת משחקיה האחרונים בליגה בשיקטאש ניצחה 4 פעמים והפסידה פעמיים (בחוץ) עם הפרש שערים 14-6, לשם השוואה בששת המשחקים האחרונים של הפועל ב"ש בליגת העל היא ניצחה ארבעה משחקים, הפסידה אחד וסיימה אחד בתיקו בהפרש שערים 9-4. שתי הקבוצות הפסידו לאחרונה בביתן במפעל הגביע, עבור שתיהן היה זה הפסד חריג. בשיקטאש מגיעה אחרי שני הפסדים רצופים (ליגה וגביע) וב"ש אחרי הפסד וניצחון דחוק. מומנטום בינוני לשתי הקבוצות.

ספיגת שערים – לב"ש עדיין ההגנה שספגה הכי פחות שערים בליגה אך בתקופה האחרונה חלה נסיגה ביכולת ההגנתית בעיקר מאז היעדרותו של מיגל ויטור. ב"ש ספגה בחמישה מששת משחקיה האחרונים ובמרכז ההגנה יחזור לעמוד היום ויליאם סוארז שבתחילת העונה עזר לב"ש לשמור על שער נקי מול אולימפיאקוס בשני המפגשים באתונה ובטרנר. מנגד, בשיקטאש אף היא ספגה ב-5 מתוך 6 משחקיה האחרונים. בב"ש יחסר המגן השמאלי קורהוט ובמקומו יעלה תורג'מן חסר הניסיון במסגרת האירופאית, לבשיקטאש יחסר המגן הימני בק, אך במקומו יוצב מגן נבחרת טורקיה גונול. סיכוי שווה לספיגה לשתי הקבוצות.

משחק אגפים – בצד ימין של בשיקטאש מוצב קווארסמה שהוא המבשל הפורה ביותר של בשיקטאש עם 9 בישולים, באמתחתו שער ליגה אחד בלבד אך כנראה שבמסגרת האירופאית הוא פורח מאחר ובליגת האלופות הוא סיפק 3 שערים, שער אחד מול כל אחת מהיריבות בשלב הבתים – בנפיקה, דינאמו קייב ונאפולי. מול קווארסמה יעמוד הערב תורג'מן מחוזק בעזרה של שיר צדק כבלם שלישי שמאלי, זוהי עמדה עם יתרון גדול לטורקים. בצד שמאל יפתח ראיין באבל שהגיע לקבוצה בינואר האחרון, לעומת קווארסמה הנמוך באבל מתנשא לגובה 1.85 מ' ומול בן ביטון יש לו יתרון בכדורי גובה ובמהירות, באבל הספיק כבר לכבוש פעמיים ולבשל עוד פעם אחת בחודש האחרון. בב"ש שחקן המפתח באגף שמאל הוא כמובן וואקמה שרוב היכולת ההתקפית של ב"ש בנויה עליו ככובש המצטיין של הקבוצה, בליגה האירופאית וואקמה בועט לשער הכי הרבה בב"ש עם יותר מ-3 פעמים למשחק וכנראה שהרבה כדורים ילכו לכיוון שלו הערב. בצד ימין ב"ש תייחל לערב מוצלח של מליקסון שמגלה חוסר יציבות לאחרונה, להבדיל מוואקמה שכנראה הטורקים עשו עליו שיעורי בית ויציבו מולו שמירות כפולות, מליקסון יכול להיות ה"אס" של בכר היום כי ביכולת טובה שלו הוא יכול לחולל קסמים. יתרון לבשיקטאש.

הפועל בש בשיקטאש
Credit to http://www.uefa.com//uefaeuropaleague

חלוץ מרכזי – טוסון הטורקי עם 15 שערי ליגה, שער אחד מול בנפיקה בליגת האלופות ושני בישולים, חזק, ימני גובהו 1.83 מ' והוא מנצל זאת גם לכיבושים בראש, בחודש האחרון הוא כבש לא פחות מ-5 שערים, ללא ספק חלוץ מטרה אימתני. בב"ש כנראה שברדה יפתח בחוד, ברדה כבש בשבת האחרונה שני שערים יפים וחשובים לראשונה העונה בליגה, אך עדיין נתפס בלא מעט פעמים בנבדל שמעידים עדיין על חלודה אצל החלוץ הותיק שנבעו מפציעות וחוסר בדקות משחק, בהנחה ששהר יהיה בסגל כנראה שהוא ישולב בשליש האחרון במשחק. יתרון לבשיקטאש.

 פרמטרים פיקנטיים ליחסי הכוחות הערב :

יחסי הימורים – העובדה שהמשחק הערב מתקיים בטרנר מספק דחיפה גדולה לב"ש, האוהדים של האלופה מצפים למשחק זמן רב ולצד התפאורה המהממת שצפויה ביציעים גם הגרונות כנראה יעבדו ללא הפסקה, ייתכן ובזכות המגרש הביתי כל-כך יחסי ההימורים מצביעים על שיוויון מסוים ביחסי הכוחות, בווינר מציבים יחס של 2.4 לניצחון של הפועל ב"ש ו-2.55 לניצחון טורקי, לעומתו האתר המפורסם bet365 נוטה קצת יותר לטובת ב"ש עם יחס של 2.6 לניצחון ביתי ו-3.00 לניצחון חוץ של בשיקטאש.

הדקות הקריטיות במשחק – רוב הכיבושים של בשיקטאש בדקות 45-60 (10 שערים) אך גם כמות גדולה בדקות 75-90 (8 שערים), בב"ש רוב הכיבושים הם בדקות 75-90 (14 שערים), כך שאם מישהו מתכוון להירדם על הכורסא בסביבות 23:30 כדאי שיעשה מאמצים להישאר ער כדי לצפות בשערים.

בהצלחה לאלופה הישראלית !

הפועל באר שבע אינטר 3-2
קרדיט לאינסטגרם הרשמי של מאור בוזגלו
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח