ברוכה השבה גבירתי הזקנה

הגברת הזקנה חוזרת לבמה הגדולה באירופה. נכון, היא הייתה שם רק לפני שנתיים, אבל מרגיש כאילו לא נכחה במעמד כבר שנים רבות. התמונות של פרדראג מיאטוביץ' חוגג את שער הניצחון ואת שבצ'נקו מבקיע את הפנדל צפות לי עכשיו.

הזוגיות עם הגברת היא לא עניין פשוט כמו שכולכם יודעים. ב-2006 היא עברה טראומה, הורדה על הברכיים ונשלחה כלאחר כבוד לגלות. מי שהציל אותה הוא הנסיך שלנו, אלסנדרו דל פיירו, "ג'נטלמן לא עוזב את הגברת הזקנה שלו" הוא קרא. זה היה ה"מי לה' אליי" שלו, ואז מיד התייצבו כמה ממשמר הכבוד של הגברת. נדבד, טרזגה, קאמורנסי ואחד, ג'יג'י בופון, מי שהיה השוער הטוב בעולם באותה תקופה. אחת עשרה שנה אחר כך, יובנטוס חוזרת לטופ העולמי ובשער שלה עדיין עומד אותו אחד. עדיין הטוב בעולם. במהלך השנים האלה באו והלכו הרבה שחקנים מעולים; רק מהשנים האחרונות אפשר למנות את פירלו, טבס, פוגבה, שחקנים שהעלו את יובה חזרה לגדולה. לכולם נמצא תחליף. זאת הגדולה של יובה, זאת הסיבה שהיא הגברת הזקנה.

מריו מנדז'וקיץ'
מנדז'וקיץ'. תחליף ראוי. קרדיט צילום: Juventus Facebook Page

כמה סמלי שמשחק הגומלין של חצי הגמר, מי שהבקיעו את השערים לזכות יובה הם סופר מריו מנדז'וקיץ' ודני אלבס. אותם תחליפים של כאלה שהלכו. יובה תמיד הייתה מעל הכל קבוצה. כזאת שהחלקים בה גדולים, חלקם מהטובים שדרכו על כר הדשא, אבל השלם תמיד היה גדול מהם. כמו רבים וטובים בעבר, שניהם הגיעו כשהם נחשבים לשחקנים בסוף הקריירה. שניהם עושים עבודה מדהימה השנה, מהאסים היותר גדולים שלנו העונה.

מילה על מאסימו אלגרי, האדריכל של הקבוצה, טקטיקן בחסד שכבר שיבחתי רבות לאחר המפגש מול בארסה. כבר הרבה שנים לא ראיתי טביעת אצבע כזאת חזקה של מאמן על הקבוצה שלו. המערכים של יובה משתנים על המגרש בדייקנות ובעקביות מרשימה. נדמה לי שריינוס מיכלס, אבי הטוטאל פוטבול, אמר פעם שתנצח הקבוצה שתדע להתכווץ ולהתרחב על המגרש בצורה מדויקת. מי שרוצה לראות למה התכוון מיכלס, רק צריך להסתכל על יובנטוס. יובה של אלגרי מתכווצת ומתרחבת לאורך ולרוחב בתזמון מושלם; מנדז'וקיץ מגן, בונוצ'י מנהל את המשחק ממרכז המגרש לפעמים, אלבס קיצוני ימני, סנדרו מגן שמאלי שמבלה זמן ניכר באזור רחבת היריב ועוד. אלגרי הוא עוד תחליף למאמן, כשלא היינו בטוחים שיש כזה.

מסימו אלגרי
אלגרי. גם הוא הצליח להיות מחליף ראוי. קרדיט צילום: Juventus Facebook Page

ביום שבת בעוד שלושה שבועות, תעלה יובנטוס לגמר הליגה היוקרתית בעולם. אם למישהו מהשחקנים ירעדו הרגליים, שיסתכל אחורה ויחפש את בופון. שיסתכל הצידה ויראה את הלוחמים שאיתו. שיסתכל למעלה ליציע ויקשיב לשאגות האוהדים. שיעצום עיניים וידמיין את אלכס.

ברוכה השבה למקום הראוי לך גבירתי הזקנה, אהבתנו הבלתי תלויה נתונה לך. לכי תעשי את מה שאת יודעת הכי טוב ותביאי לעצמך ולנו גביע.

בופון
תסתכלו אחורה ותחפשו את בופון. קרדיט צילום: Juventus Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח