בכוונה שלא בכוונה

מכבי חיפה תעלה עם הרכב חסר מול מכבי ת"א בשבת, חלק מזה בגלל הצהובים המכוונים ששחקנים קיבלו. כולם עסוקים במי יקח אליפות ושוכחים את המכה שקיבלה הספורטיביות

אוברניאק, לביא, בניון, סטויקוביץ', ואליינטה. לכאורה אלה השחקנים שעשו מתמטיקה בקטנה וחישבו צהוב חמישי כדי לא לשחק במשחק הליגה האחרון ובכך להבטיח את זמינותם לקראת משחק הגמר נגד מכבי ת"א. אך העניין הוא לא הרכב חזק או הרכב חלש. שחקנים צעירים הם שחקנים רעבים הרבה יותר והספסל של מכבי חיפה, על הנייר לפחות, לא מבייש שום הרכב פותח בליגת העל, השחקנים יעשו את שלהם ויתנו מאה אחוז אם לא יותר כדי לנצח את מכבי ת"א. חשוב לזכור שעוד מהנוער מלמדים את הירוקים שאת הדרבי חייבים לנצח ואסור להפסיד למכבי ת"א (כך לדברי יניב קטן) כך שמוטיבציה תהיה ובשפע.

העניין החשוב פה זה חוסר הספורטיביות. שחקן בכוונה פוגע במשחק – עושה עבירה במכוון, מעביר זמן, מקלל, מוריד חולצה וכל זה לא בכדי לנסות לנצח את המשחק או למנוע מהקבוצה היריבה להבקיע. המטרה היא בעצם לקבל כרטיס צהוב ושוב בכוונה. אין שום בעיה כשזה קורה מהסיבות הנכונות, אבל כשזה לא קורה זאת מכה לספורטיביות.

התופעה הזאת לא חדשה וקוראת בכל העולם, ראינו כבר קבוצות גדולות וקטנות בכל העולם נוהגות בחשבונאות אך עדיין בעיני זה לא עושה את זה כשר. נכון, זה לא פשוט להתמודד עם זה, הרי איך אפשר להוכיח ששחקן עשה זאת מהסיבות הלא ספורטיביות? כמעט בלתי אפשרי, אבל אולי אפשר לצמצם נזקים. דו"ח שופט/דו"ח משקיף צריכים להתייחס לאותם מקרים ולקבוע כי במידה ויש חשד שמשהו לא כשר אז מין החובה להביא את המקרים הללו לדיון ואפילו לדין אם יש צורך. אני בטוח שבמקרה כזה, שחקן ומועדון יחשבו פעמיים אם לעשות את החשבונאות הזאת ולקבל כרטיס בכוונה.

ושיהיה לכולנו כדורגל הוגן יותר וספורטיבי יותר.

רוצים לשמוע את ספי סמואל ועוד חברים מדברים עם מאבק האליפות? שמעו את פרק 2 בפודקאסט של הזווית 🙂

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח