בית"ר ירושלים – אי וודאות לארוחת בוקר

הצטרפו: אורי מגבו, דניאל אסקלינג, ניסו קפילוטו, חסוס רואדה, נס זמיר, לירוי צעירי, דובב גבאי, שניר משען, פאבלו דה לוקאס, ולאד מוראר, רועי זיכרי (חזר לסגל).

עזבו: חנן ממן, סזאר ארסו, זאב חיימוביץ', אלי דסה, שלומי אזולאי, שמוליק מלול, אופיר קריאף, ליביו אנטל, תומר סוויסה, בן רהב, איז'ו הנמר (הקמע של הקבוצה 🙂 ).

מה עדיין חסר לקבוצה

בלם – למרות הגעתו של חסוס רואדה, אני לא בטוח שניסו קפילוטו יהווה לו פרטנר מתאים ובית"ר עדיין צריכה חיזוק להגנה.
מגן שמאלי אולי תופתעו לשמוע אבל דושאן מטוביץ' הוא כבר לא אותו מגן שלקח אליפות עם קריית שמונה, הוא איטי יותר ונוטה לעשות חורים מיותרים בהגנה.
חלוץ דובב גבאי הגיע וזה נהדר, אך הוא לא חלוץ שפיץ קלאסי וחשוב מאוד להביא סקורר טבעי חזק. גבאי לבד לא יוכל להחזיק את ההתקפה ואיציק כהן נוטה להיעלם לתקופות ארוכות.

באופן כללי ההבדל בין איכות המשחק במחצית הראשונה למחצית השנייה בכל משחקי הקבוצה עד כה הוא ממש שמיים וארץ. מתחילים טוב ופשוט נעלמים במחצית השנייה.
סף השבירה של הקבוצה מאוד נמוך, ברגע שהם חוטפים את הגול הראשון, הגול השני והשלישי הם עניין של זמן.
יכול מאוד להיות שמאמן מנוסה יותר מסלובודאן דראפיץ' היה יודע להתמודד עם הבעיה הזאת, אך מצד שני, קצת קשה להאשים אותו בגלל המצב הנוכחי בקבוצה.

לאיזה שחקן כדאי לשים לב: עומר אצילי. עומר נמצא בשלב בקריירה כשהוא על הגבול בין להיות אחד הכישרונות הגדולים בארץ לבין עוד שחקן מפוספס. הוא חייב לקחת על עצמו השנה יותר אחריות, להתבגר במשחק שלו, להפסיק עם האקסטרה דריבלים האופייניים לו ולהראות יותר מנהיגות. אם לשפוט לפי משחקי טרום העונה, נראה שהוא התחיל ליישם את זה, אבל הוא עדיין לא שם.
מומלץ גם לפזול לעבר אבישי כהן – שחקן מאוד מוכשר שהיה סקורר מצוין בנוער. נראה שהשנה הוא יוכל לקבל הזדמנות לממש את הכישרון שלו.

הימור על מקום בסוף העונהזה מאוד מורכב. אם נחזור לזמן הזה בשנה שעברה, חזו לבית"ר מאבקי ירידה ויכולת ירודה ובכל זאת היא הצליחה להפתיע ולהגיע למקום 4.
גם השנה, ההצלחה של בית"ר תלויה בחיבור של הסגל והצלחת השחקנים להתגבר על טראומת פתיחת העונה בליגה האירופית ובגביע הטוטו. הקבוצה תלויה בעיקר ביציבות הנפשית של אלי טביב.
שני תרחישים הפוכים לחלוטין יכולים לקרות:
1. טוטו תמוז ואלירן עטר נוחתים בבית וגן בינואר. יחד איתם קשר זר ברמה בגבוהה, בלם נוסף ומאמן בעל פרופיל גבוה יותר.
2. עומר אצילי, לידור כהן, דה לוקאס וקלאודימיר פריירה נמכרים למכבי חיפה מחר בבוקר.

גם אם הראשון יקרה וגם אם השני יקרה זו לא תהיה הפתעה, שכן שני התרחישים מתאימים לאופיו של טביב לאורך השנים. יחד עם זאת, יאמר לזכותו שכישורי הסקואטינג שלו יכולים להיות מאוד מרשימים. עם חיזוק במקומות הנכונים, פלייאוף עליון הוא בהחלט מטרה ראויה.

בנימה אישית:
מר טביב יקר,
אתה הולך? עדיף דרך כביש 443 כי היציאה מגשר המיתרים פקוקה.
אתה נשאר? תיסלם יא חביבי – אז תשקיע.
אין חצי חצי. אנחנו בית"ר ירושלים, לא כפר סבא.

אתה מנגן לנו (האוהדים) על העצבים מסוף השנה שעברה. עם תחילת האימונים הודעת שאתה מתכוון לעזוב, מתחת את ההחלטה כמעט חודש ואז הודעת שאתה נשאר והבאת 7-8 שחקנים חדשים. באותה נשימה, שחררת לא פחות שחקנים ופיטרת את המאמן. רצה הגורל ומישהו שם למעלה גם סידר לך את אירועי שרלרואה ועזר לך להמשיך לנגן לנו על המצפון…

חוסר וודאות הוא גורם מרכזי בתכנית האימונים של סלובודאן דראפיץ'.
חוסר וודאות לארוחת בוקר, חוסר וודאות במתיחות בתחילת האימון, במשחקי ההכנה וחוסר וודאות שהשחקנים חוזרים הביתה אחרי האימון. המצב הזה בטח לא תורם לשקט וביטחון ובטח שלא יביא לך תוצאות מר טביב.
קח החלטה ולך איתה. לכאן או לכאן.
יאללה בית"ר!

ביתר ירושלים 2015-2016
קרדיט – דף הפייסבוק הרשמי של ביתר ירושלים
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח