בין ספליט להיברניאנס

חצי שעה תמימה הצליחה מכבי ת"א לשמור על תבנית המשחק שלה בגיהנום הקרואטי, לפני שאיבדה את הראש והתפזרה לכל עבר. אדי הדלק של הסגל מהעונה שעברה אולי הספיקו לשלב הבתים של הליגה האירופית, אבל השדרוג המיוחל של הקיץ עדיין לא הגיע. על דו-קרב הפנדלים שנגמר עם סוף צהוב, אבל הדליק הרבה מאוד נורות אדומות

הפסד שכולו ניצחון, ניצחון שכולו הפסד, יותר מזל משכל, נורה אדומה. יש המון קלישאות שאפשר לזרוק לחלל האוויר אחרי העלייה הדרמטית של מכבי ת"א לשלב הבתים של הליגה האירופית. אותי, באופן אישי, מה שהכי הפתיע היה הפער בין ההצהרות שלפני המשחק לבין מה שהתרחש על הדשא באצטדיון הפוליוד הגועש. מכבי, מהמאמן ועד אחרוני השחקנים, שידרה המון רוגע וביטחון לקראת המפגש הזה. כולם הדגישו שהיא קבוצה טובה יותר מהיידוק, וזה נכון. הסבירו שהניסיון האירופי מהעונות האחרונות ישחק תפקיד, וזה אמור היה להיות נכון. בפועל, ולא בפעם הראשונה מאז שהיא החלה את משחקיה לעונת 2016/17, מכבי הצליחה לשמור על הדומיננטיות שלה במשך פחות מחצי שעה. אחריה, הגיעו 90 דקות של אובדן עשתונות בהר הגעש הקרואטי. איזה מזל שאבי ריקן היה שם בשביל הפיניש המתוק.

Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
שחקני מכבי חוגגים אחרי הפנדל של ריקן Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

אין דרך פחות קיצונית לומר את זה – מכבי כיום, בדיוק כמו בעונה שעברה, נאלצת להתמודד עם שתי יריבות מדי משחק: הקבוצה שממול וההגנה שלה עצמה. זה הספיק מול קאיירט, הספיק מול פנדורי החלשה, אבל למשחק החוץ מול ספליט הצהובים כבר הביאו את עצמם מראש כשהם סוחבים שער חוץ מיותר על הגב. שבוע חלף מאותה הטעות הקריטית בנתניה, והנה הבלם של היידוק מבקיע מכדור חופשי. פעמיים. כמעט מאותה העמדה, כשהוא מנער מעליו את אותו עמרי בן הרוש. קשה שלא להיזכר בווידוי של ג'ורדי קרויף על נורת האזהרה שנדלקה לו באוגוסט שעבר, אחרי ההפסד ההזוי להיברניאנס המלטזית. ובכן, הנורה הזו כבר מהבהבת ב-220 וולט ועומדת להישרף בכל רגע מהעומס. משהו במרכז ההגנה של ארבלדזה כבד ואדיש, באופן שגורם אפילו לצורך המשווע בחלוץ להחוויר מעט.

אחרי שמונה משחקים במסגרת האירופית ומחזור ליגה אחד, אפשר לקבוע שמלבד סקאריונה, ואולי גם פיליפנקה במידה מסוימת, החיזוק של מכבי הקיץ הוא "לרוחב". כלומר, הגיעו בעיקר שחקני גיבוי לספסל, ופחות כאלה שאמורים להשתלב בעמדות המפתח אצל ה-11 הפותחים. לראייה, הקבוצה עלתה למשחק הגורלי בקרואטיה עם הרכב נטול פנים חדשים מלבד אלה של אוסקר סקאריונה. אפילו בשלושת החילופים בחר ארבלדזה שלא להשתמש בשחקני הרכש שלו. מכבי באמת סבלה בעונה שעברה ממחסור בתרומה מהספסל, אבל אחרי אובדן האליפות, הגביע וגם זהבי, היה די מתבקש שהשינויים בסגל יהיו מהותיים יותר. עכשיו, בימים הבודדים שנותרו, היא תצטרך למצוא את השדרוג המשמעותי שיפיח קצת אנרגיה וישפיע ישירות על השלד לעונה הקרובה. מה שבטוח הוא שהצרות נראות קצת פחות נורא כשהכרטיס לשלב הבתים מונח כבר בכיס.

בין ספליט להיברניאנס
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח