אירופה דרך הגביע‎

שמינית גמר הגביע בפתח והמפעל המלהיב והנוצץ מפגיש בשלב זה 12 קבוצות מליגת העל ו-4 קבוצות מהליגה הלאומית שחושקות להעפיל ל-8 האחרונות. גביע המדינה מאפשר לקבוצה הזוכה לייצג את ישראל במפעל הליגה האירופית ועל-כן הוא הופך למשמעותי למספר קבוצות עם יומרות להופיע באירופה בשנה הבאה. בהנחה שהפועל ב"ש ומכבי ת"א יתמודדו על תואר האליפות ראש בראש עד סוף העונה אזי כנראה ששתי הקבוצות יסיימו בשני המקומות הראשונים וישחקו במסגרת אירופית כלשהי בשנה הבאה, לעומתן מכבי פ"ת, קרית שמונה ובית"ר ירושלים שנאבקות כרגע על המקום השלישי שאף הוא מוביל לאירופה (בקונסטלציה מסוימת גם המקום הרביעי), אופציית הגביע חשובה מאוד ואם לומר את האמת הדרך במסגרת זו קצרה יותר ואינה כוללת מאבקי פלייאוף קשים וממושכים.

כאמור, שלושת הקבוצות מכבי פ"ת, קרית שמונה ובית"ר יופיעו היום ומחר למשחקיהן בשלב שמינית הגמר והמפגשים שהזדמנו להן מרתקים וקשים:

קרית שמונה – הפועל ב"ש, מדובר במפגש ראשון מבין שניים שישחקו הקבוצות ביניהן בתוך 4 ימים ושתי הקבוצות יעלו בהרכבים החזקים ביותר שניתן מבחינתן. קרית שמונה תחסר כנראה את שלומי אזולאי (הקשר), ב"ש תחסר את ברדה, בוזגלו וייתכן שגם את אוגו. מבחינת קרית שמונה היעדרותם של אוגו ובוזגלו הוא יתרון מאחר שאת אוגו יחליף וובה בראון שאינו זוכה לדקות משחק רבות לאחרונה ובדקות המעטות ששיחק בשבת היה מעורב בשער השוויון שספגה ב"ש בדקה ה-90, בוזגלו לאחרונה עולה מהספסל ויוצר שינוי באנרגיה ובהבקעת שערים, אם המשחק ייגרר למצב שיוויון בדקות המאוחרות, האופצייה לחילוף תהיה גאדיר שמספק עד כה מספרים נמוכים. ק"ש מגיעה לאחר ניצחון משכנע 3:0 על מכבי חיפה ויש לה את הכלים למשוך את המשחק במצב שיוויון עד לדקות ההכרעה ואז לנסות ולעקוץ את ב"ש.

עבאד-קרית-שמונה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של עירוני איתוראן קרית שמונה והצלם: ארז יעקובי

שורה תחתונה – בטרנר היתרון כמובן לב"ש שתנסה לייצר שער מהיר כדי לאלץ את ק"ש לתקוף ולשלוח שחקנים קדימה, לעומתה ק"ש תיזום משחק סבלני וזהיר עם יציאה מהירה כפי שעשתה בשער השני בשבת. שחקני המפתח בק"ש : איתמר ניצן ועאבד, בב"ש : וואקמה, אוחנה ושהר.

בית"ר ירושלים – בני סכנין, מפגש מסקרן על הדשא אך בעיקר מחוץ לאיצטדיון וביציעים, אחד המפגשים הטעונים שיש בכדורגל הישראלי והיחידי בו נקבע ע"י המינהלת שקהל חוץ לא יורשה להיכנס לאיצטדיון במפגשים בין הקבוצות בליגה. לגביע חוקים משלו, ולא רק על המגרש, ולכן במקרה הזה שני הקהלים על אלפי אוהדיהם, יתקבצו זה מול זה ורף המתח יילך ויעלה ככל שיתקרב המשחק. סכנין, שמגרדת כרגע את הפלייאוף העליון, רואה אף היא במפעל הגביע הזדמנות מצוינת להופיע במסגרת האירופית. במפגשים האחרונים בין הקבוצות בד"כ ידה של סכנין על העליונה כשבמפגש האחרון היה זה ספורי שנעץ בבעיטת יעף בדקות הסיום, ספורי שהיה מהטובים בסכנין במפגש מול מכבי ת"א ייעדר בגלל כרטיס אדום שספג ואלו חדשות טובות מבחינת הבית"רים. בית"ר הצליחה סופסוף לצרף שני נצחונות ליגה ונראה שחן עזרא וישראל זגורי שהגיעו לאחרונה שידרגו את הקבוצה כשכבר בדקות הראשונות שלהם במדי בית"ר תרמו שער ובישול בניצחון על כפ"ס. שתי הקבוצות יגיעו למשחק לאחר מנוחה של 3 ימים בלבד כך שהמחליפים בשתי הקבוצות, שיהיו עייפות בדקות הסיום, יוכלו לעשות את ההבדל.

לידור-כהן-ביתר-ירושלים
קדריט לדף הפייסבוק הרשמי של
מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

שורה תחתונה – משחק עם הרבה אמוציות ומתח שבו הקבוצה שתדע להתעלות מעבר ללחץ תצליח להכריע את המשחק, בסכנין ז'אורז'יניו הוכיח שוב במפגש מול מכבי ת"א שהוא כזה ומוגרבי יוכל גם הוא להפגין יכולת, לעומתם שכטר, ורד ועזרא יצטרכו לקחת עליהם את המשחק כדי להכריע.

מכבי פ"ת – הפועל ת"א, משחק בית ב"מושבה" לשתי הקבוצות שמגיעות למשחק במומנטום טוב, פ"ת לאחר ניצחונות על חיפה, תיקו במשחק מצוין מול האלופה וסה"כ 9 משחקים ללא הפסד והפועל ת"א עם תקוות מחודשות להישארות בליגה לאחר ניצחון על אשקלון. בשביל הפועל ת"א הגביע הוא בונוס אולי אפילו מסוכן וכבד מדי מאחר והיא צריכה להתרכז במאבקי ההישארות, למכבי פ"ת כאמור, זהו משחק חשוב ביותר בכדי להבטיח לעצמה אופציה נוספת להשתלב באירופה בעונה הבאה. פ"ת תהיה הקבוצה שתיזום יותר והפועל ת"א שהוכיחה יכולת הגנתית טובה מול ב"ש, מכבי ת"א ואשקלון תצטרך לסגור גם הפעם את השער כדי להשאיר לעצמה הזדמנות לייצר שער במצב חופשי או התקפה מתפרצת.

שורה תחתונה – היתרון למכבי פ"ת שהוכיחה כושר גופני טוב ויכולת לשחק בקצב גבוה במשך 90 דקות, זהו יתרון מבחינתה במפגש שמתקיים לאחר מנוחה מקוצרת, ובמפגש שעלול להיגרר ל-120 דקות. במידה וה"אסים" של פ"ת קניוק ומלמד יגיעו למשחק בכושר טוב היא תעפיל שלב, הרוש בשער הפועל ת"א ואלטמן בהתקפה יהיו גורם מכריע ביכולת שלהם להפתיע.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח