איך מחליפים את זהבי?

במהלך הצפיה במשחקים הספורים ששיחקה מכבי תל אביב בטרום העונה, שמתי לב למספר דגשים שמאפיינים את מכבי תל אביב מודל 16/17:
1. איך מחליפים את זהבי? לאחר עזיבת זהבי מכבי החתימה את סקאריונה, שנחשב לשחקן ברמה גבוהה, והדעה הרווחת היתה כי הוא זה שישמש כמחליף לזהבי בכל הנוגע לעמידה הטקטית במגרש וההצטרפות מהקו השני של ההתקפה. אבל ככל שצופים ביותר משחקים, ניתן לשים לב שדווקא לא סקאריונה הוא זה שנכנס לעמדתו של זהבי, אלא איגיבור. איגיבור נכנס לעמדה של זהבי כחלוץ הצל ועושה את זה בצורה די טובה כשהוא מגיע למצבים רבים וכובש לא מעט (למרות שמבחינת כמויות השערים הוא לא משתווה לזהבי, כרגע בסגל הנוכחי של מכבי הוא המתאים ביותר לתפקיד זה). עד עתה איגיבור היה נחשב לפלופ במכבי וכשחקן שלא מספק את הסחורה, אך לדעתי השנה איגיבור יהיה המוציא לפועל אצל הצהובים וינסה למלא, לפחות בתפקוד, את החור שהותיר אחריו זהבי.
2.בכל זאת, לא ניתן שלא להתייחס לסקאריונה בטור זה. אמנם הוא לא שיחק מספיק בשביל להותיר רושם שיקבע אם הוא שחקן שמספק את הסחורה, אך בנגיעות המעטות שלו ניתן מיד לראות שכשהוא נוגע בכדור קורים קסמים. גם במשחק נגד רעננה, בנגיעה אחת אמנותית הוא הצליח לשבור את הגנת רעננה פעמיים (בעקב לאיגייבור בגול הראשון, ובדאבל פס היפה עם דור פרץ בגול השני של מיכה). מוקדם לקבוע, אבל לפי ההתרשמות הראשונית מדובר ברכש מאוד מעניין של הצהובים.
איך מחליפים את זהבי?
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
3. מסתמן שדור מיכה, שעד עתה היה ידוע בתור שחקן מוכשר שלא ממצא את מירב יכולותיו בגלל חוסר אמון מצד המאמנים, מקבל קרדיט נרחב ופשוט פורח. הוא מקבל יותר קרדיט, יותר כדורים וגם מצליח להיות יעיל בנגיעותיו ונראה שהשנה יקבל תפקיד גדול יותר בקבוצה. אני מוכן להמר על כך שהמספרים שלו, במיוחד בנוגע לכיבוש שערים שעד עכשיו לא היו מספקים, יהיו גדולים יותר והוא יתרום הרבה יותר לקבוצה.
4. הרבה גבות הורמו כאשר המועדון החליט להחתים לקדנציה שניה את האריס מדוניאנין, אבל הבוסני, שבקדנציה הראשונה שלו אכזב מאוד ועזב בטונים צורמים, מוכיח שג׳ורדי ידע מה הוא עושה. תרומתו העיקרית של מדוניאנין היא העובדה שלעיתים קרובות הוא מנווט את ההתקפות ומנצל את זה שהוא בעל טכניקת בעיטה גבוהה ומלחיצה את הגנות היריב ולכן להגנות קשה להיערך ולקרוא את הפעולות שלו שכן הן לא צפויות ואי אפשר יהיה לצפות אם יבעט או ימסור ולאן ימסור. התרומה שלו למשחק ההתקפה של מכבי היא קריטית.
5.גל אלברמן. מה עוד אפשר להוסיף על השחקן הזה? השחקן, שלאחר עזיבת זהבי התמנה לקפטן מכבי, הוא השחקן החשוב ביותר במערך מכבי. מניע את המשחק, הכל עובר דרכו, מקשר בצורה פנטסטית בין ההגנה להתקפה שעושה זאת בצורה חכמה מאוד, משלב יכולת מסירה משובחת ביחד עם חוכמת משחק גבוהה מאוד כשבנוסף לכל הוא בעל טכניקה גבוהה. עושה רושם שמרכז המגרש של מכבי, שבשנה שעברה נפל מבאר שבע ולכן כנראה גם איבד את האליפות, יתן השנה פייט גדול למרכז של האלופה מהדרום.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח