אופטימיות היא שם המשחק

נבחרת ישראל בכדורגל תופיע הערב למשחק מול ספרד בחיחון במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018. הספרדים מובילים את הבית עם 10 נקודות מ-4 משחקים, עם הפרש שערים מפחיד של 15 שערי זכות ושער חובה אחד בלבד. לעומתם, ישראל ניצבת במקום השלישי בבית עם 9 נקודות, ומאזן שערים חיובי של 8-5. פערי הרמות בין הנבחרות ברורים לכל, ובספרד כמעט ולא עוסקים במפגש מול הנבחרת שלנו. אז מאיפה ניתן לשאוב אופטימיות לקראת המשחק הקרוב?
הרוש. אריאל הרוש. שוערה של הפועל ת"א שיחק העונה ב-26 משחקים, בהם ספגה הקבוצה 28 שערים. נתון די מרשים, בהתחשב בכך שקבוצתו נמצאת במקום האחרון בטבלה. ההגנה של הפועל ת"א היא החמישית בטיבה בליגה, ואם מסתכלים טוב על ההרכב שלה אפשר להבין שלא מדובר בקבוצה עם מגינים ובלמים בכירים בליגה. הרוש מגיע עם מצב רוח טוב לנבחרת, בכושר משחק לא רע בכלל, ולמרות שעשה כמה טעויות שטותיות בתחילת העונה, נראה כאילו הרוש התבגר העונה והחל לשחק באופן מחושב הרבה יותר. הרוש מחזיק בממוצע של 3.52 הצלות למשחק, עם אחוז דיוק במסירות שעומד על 75% והנתון הכי חשוב לשוער נבחרת ישראל-92% ניצחון במאבקי גובה. הרוש הוא האיש הנכון בזמן הנכון, גם אם בגלל הרחקתו של דודו גורש מהמשחק הקרוב (וכמובן שבסוף אלישע החליט שמרציאנו יפתח…)
אריאל הרוש - הפועל תל אביב
קרדיט – דף הפייסבוק הרשמי של הפועל תל אביב
אלי דסה הוא מגן ימני מצוין. מבחינת משחק ההגנה הוא כנראה המגן הימני הכי טוב בארץ, ומשחק ההתקפה שלו יציב. הוא עומד על ממוצע של 1.5 הגבהות מדויקות במשחק, שזה פחות מהמלפפון החם של הקיץ הקרוב מבית מכבי פ"ת דור אלו (2.4 הגבהות מדויקות למשחק), אך מבחינת תועלת כללית הוא המועמד המוביל בעמדה, בעיקר בגלל שהוא בעל יכולת הגנתית והתקפית טובה, בניגוד למגנים אחרים בנבחרת שפחות טובים מבחינה הגנתית.

אלמוג כהן,  שחקנה של אינגולשטאדט בשבע השנים האחרונות מציג יכולת נפלאה ובעיקר יציבות. אלמוג כהן פתח העונה ב-20 משחקים במדי הקבוצה מהמקום הלפני אחרון בבונדסליגה, ועלה כמחליף בעוד שני משחקים נוספים, בהם כבש 4 שערים. הקשר בן ה-28 נמצא בעונתו הטובה בקריירה, ונבחר על ידי המועדון להוביל את קמפיין גיוס האוהדים למאבקי ההישרדות בליגה. כהן הוא כנראה הלגיונר הבכיר בנבחרת, והוא גרזן בקישור האחורי שמסוגל להתמודד עם אריות אירופה.

מיכאל אוחנה, שזומן במפתיע לסגל הנבחרת, לא צפוי לפתוח, אבל הוא בהחלט מסוגל להפתיע את ה'לה רוחה'- פשוט בשל העובדה שאף אחד שם לא מכיר אותו. הקשר הצעיר מספק ניצוצות של כדורגל ברמה הגבוהה ביותר במהלך עונת הפריצה שלו, והוא מסוגל לייצר מצב מפתיע אפילו נגד הספרדים.
תומר חמד הוא החלוץ 9 היחיד בכדורגל הישראלי בדור הנוכחי. השחקן, שמשחק בברייטון, הממוקמת במקום השני בצ'מפיונשיפ – מקום שמבטיח העפלה לפרמיירליג, פתח העונה ב-15 משחקים ועלה כמחליף בעוד 14 נוספים, כבש העונה עשרה שערים ובישל שניים נוספים. אז למה הוא החלוץ היחיד שמסוגל לעשות משהו נגד ספרד? בגלל הפיזיות שלו. תומר חמד מתנשא לגובה של 183 ס"מ- לא גבוה במיוחד בשביל חלוץ 9, אך הוא בעל מבנה גוף רחב, שמאפשר לו להחזיק שחקנים על הגב בעודו שומר על הכדור. לא רק שהדבר מאפשר יציאה למתפרצות של שחקני הכנף, אלא הוא בעל יכולת להסתובב ולשחרר בעיטה מהירה ומדויקת, ובכך לייצר לעצמו מצבים יש מאין.
תומר חמד נבחרת ישראל קאבר
רמי גרשון וביברס נאתכו הם בגדר חידה. מדובר בשני שחקנים בעלי ניסיון אירופי עשיר, אך בכושר משחק לא ברור ועם יכולת שרחוקה מהשיא האישי של כל אחד מהם. ובכל זאת, שניהם שחקנים כישרוניים עם יכולות גבוהות ובעלי גישה אגרסיבית, שעשויה לשרת את הנבחרת הישראלית שתצטרך למצוא דרך לעצור את הספרדים.
ליאור רפאלוב אמנם חוזר מפציעה, אך עם הכישרון הטכני שלו הוא מסוגל לייצר מצבים מסוכנים מהאגף ולעזור לנבחרת לאיים על השער. באגף השני צפוי לפתוח טל בן חיים, שנמצא בתקופה לא רעה בכלל. ההתלבטות בינו לבין בן שהר קשה, אך חילוף בין השניים כדי ללחוץ על הגנת הספרדים לאורך כל 90 הדקות מתבקש בכל מקרה, לא משנה מי מהם יפתח על הדשא.
ערן זהבי הוא ערן זהבי. הוא מסוגל להבקיע מבעיטה חופשית אקראית, לייצר לעצמו מצב בסיבוב או לסחוט קרן שיכולה להוות סיכון על השער הספרדי. כנראה שבגלל זה הוא השחקן היחיד שסומן על ידי הספרדים כגורם לסיכון (לפחות על פי פדרו, שהשם היחיד שהוא הכיר בנבחרת הישראלית הוא זהבי). אז מה זה אומר? שזהבי יכול למשוך אליו קצת יותר תשומת לב, ובכך לפנות לחבריו להתקפה קצת מרחב תמרון אל מול הגנת הברזל של הספרדים.
ערן זהבי מכבי תל אביב
קרדיט – דף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביבאבל
הימור שלי? זה ייגמר ב3-1 לטובת ספרד.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח