אדיוס קסיאס

שנה פחות עשרה ימים. זה כל ההבדל ביני לבינו. אבל בזמן שסחבק למד לבגרויות האחרונות ביב', איקר קסיאס זכה בליגת האלופות כשוער ראשון בגיל 19. מאז הוא איתי. איתנו. ותמיד אהבתי אותו, מדרידיסטה, צנוע, מעולה, שקט, ושוער, והוא תמיד היה שם. קצת הזכיר לי את עצמי, או לפחות את מי שרציתי להיות. תמונת הפרופיל שלי בבלוג די מסגירה את זה…

כבר בסוף השבוע פורסמו טורי סיכום לקריירה האדירה של קסיאס בריאל מדריד. אבל אני סירבתי להאמין, התעלמתי, התייחסתי כאילו זו עוד שמועה זדונית שנועדה למשוך כותרות. חיכיתי להודעה הרשמית, והיא הגיעה. ביום ראשון הגיעה הפרידה העצובה שלו לבד מול המצלמות, דומע, ואני יחד אתו.

יותר ויותר קשה לאהוד את ריאל מדריד בימינו, ואני אוהד אותה מגיל 10, ותמיד היו בה סמלים – בוטרגניו, היירו, ראול. אבל כשהאחרון וגוטי עזבו נשאר רק איקר, ועכשיו גם הוא עזב ונשארנו בלי סמל וזה עוד מבלי לדבר על כך שבניטז על הקווים. סרחיו ראמוס ראוי להיות הקפטן של ריאל מדריד (במידה ויישאר ונראה לי שכן), אבל מי הפנים של המועדון? את מי אני ארצה לראות שמח? רונאלדו? איכסה…

אבל הזמן לעזוב הגיע. אשתקד הוא עוד הוכיח את עצמו כשריאל זכתה בתארים בהם השתתף, אבל השנה זה כבר לא היה זה. האווירה הרעה מהיציעים, חוסר השקט ברחבה, בסופו של דבר גם היכולת לא הייתה מאה אחוז. ובמועדון כמו ריאל, שרוצה תמיד את הטוב ביותר, זה רק היה עניין של זמן.

גם היעד החדש קצת מוזר מכיוון שלא מדובר במועדון מהשורה הראשונה, אבל במחשבה נוספת נראה לי שזאת החלטה טובה. קסיאס כבר לא ילך לקבוצה מהשורה הראשונה – בטח שלא בספרד, גם האנגליות הגדולות לא יהמרו עליו ובטח שלא באיירן. אז מה עדיף? קבוצות בסדר גודל של טוטנהאם או ולנסיה? או קבוצה מליגה חזקה שתרוץ חזק לאליפות בליגה שלה ותשחק בליגת האלופות?

רוג'ר כמשל

חודשיים וחצי אחרי שקסיאס נולד, הגיח לעולם רוג'ר פדרר. עוד אליל שלי שבראשון עבר יום לא פשוט. מגיעה לברבורים האלה שירה אחרונה. תמיד רציתי שפדרר יוכל לפרוש עם זכייה בסלאם מול הנמסיס, נדאל, או לפחות מול ג'וקוביץ', אבל זה כבר נראה בלתי אפשרי.

הניצחון הדרמטי בשובר השיוויון של המערכה השנייה בגמר של ווימבלדון היה האיתות של פדרר שהוא עדיין אתנו כחלק מהנוף. למרות שאולי הוא כבר לא יזכה בעוד סלאם, הוא עשה מספיק בקריירה ואף אחד לא ייקח את זה, לא ממנו ולא מקסיאס. בכל זאת יהיה נחמד אם פורטו תוגרל מול ריאל בליגת האלופות, וקסיאס יגיע ויקבל את הסטנדינג אוביישן שלו ובנוסף ייתן גם הצגה.

וריאל? האם אני אפסיק להיות אוהד שלה? כנראה שלא. אתה לא יכול להיות אוהד של הניקס אם אתה לא שונא אותה קצת, אתה לא יכול להיות אוהד של הפועל אם אתה לא קצת מזוכיסט. זה חלק מהעסק – אתה מאוד ביקורתי לגבי מי שאתה אוהב כי הוא חשוב לך. אז עדיין HALLA MADRID, אבל מהיום גם HALLA PORTO.

וידאו לסיום (גם פה דמעתי)

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח