אבל הגענו למצבים

הפעם אני לא אקרא לטור "האשליה הטקטית" כמו במשחק הראשון כשאירחנו את נבחרת איטליה, כיוון שפשוט הנבחרת לא שיחקה טוב ולא משנה איך נסתכל על זה. בכל זאת, כמה הערות שלי על המשחק הזה גם מהבחינה הטקטית אבל לא רק:

– הגענו למצבים זה נכון, אבל הבעיטות של זהבי היו כל כך רחוקות מהשער, וזה נראה חסר סיכוי. וגם אם הנבחרת הייתה כובשת ביותר ממצב אחד במשחק הזה, ההפרש באחוזי החזקת הכדור בין הנבחרות מלמד שהספרדים יכלו לכבוש הרבה יותר וגם בלי הרבה מאמץ.

– פרשים רבים מיהרו להאשים את מרציאנו בתצוגת לא טובה, וזה בלשון המעטה. אבל כמה אפשר להאשים את השוער, כשהספרדים בפס מתוחכם אחד משאירים שחקן לבד מולו ולשחקנים ברמה הזאת קשה יותר להחמיץ כנראה.

– בכל זאת היה מאמץ מצד הספרדים. הם אומנם לא התקשו להגיע למצבים, אבל כן הזדקקו למגע הקסם של אנדרס אינייסטה, ג'ורדי אלבה ותיאגו אלקנטרה (בכל זאת למדו באותו בית ספר לכדורגל) כדי להציב את שחקני ההתקפה מול מרציאנו חסר האונים.

– ויטולו, שחקנה של סביליה ונבחרת ספרד, הופך להיות "שחקן נבחרת" לגיטימי, כבש את שערו הרביעי במוקדמות במדי ספרד והפך להיות מלך השערים של הנבחרת בטורניר כרגע. מה שמעניין זה שזו כמות השערים שהוא הבקיע בקבוצתו העונה ב-24 משחקי ליגה.

ספרד, ישראל
Credit to "Selección Española de Fútbol" Facebook page

–  הגול השלישי של ספרד, היה בסגנון תרגיל הקרן החדש של ריאל מדריד. בזמן שכולם היו עסוקים בלעצור את ראמוס, ובצדק, הגיע דייגו קוסטה מאחור וכבש בלי קושי של ממש. התרגיל הזה הלך טוב לבלאנקוס של זידאן במשחק הליגה האחרון שכשהגנת אתלטיק בילבאו היו עסוקים בראמוס ורונאלדו, הכדור נחת לרגלי קאסימירו שכבש.

– כל הדיבורים לפני המשחק על כך שהספרדים מתעסקים בריב של של פיקה וסרחיו ראמוס, בסוף התיאום בין שחקני ההגנה והקישור שהולכים כמה שנים יחד הכריע. אם כבר הספרדים עסקו יותר בכך שססק פבארגס, שלא זומן לנבחרת, העלה תמונה שלו עם משפחתו בקולנוע בזמן שחבריו שיחקו במגרש בחיחון.

– יאגו אספס, אולי שיחק מעט דקות, אבל הוא סיפק אסיסט לאיסקו, והוא משיג לו רקורד לא רע: 2 הופעות, שער אחד ובישול אחד. שחקן ששווה לשים אליו לב להמשך העונה בסלטה ויגו. כרגע הוא הכובש הספרדי המצטיין עם 15 שערי ליגה ו-21 בכל המסגרות.

אז לסיכום, אין באמת מה להתרגש מההפסד הזה לספרדים, בכל זאת אחת הנבחרות הטובות בעולם, והיא עוד אירחה את המשחק. בבית שגם נבחרת איטליה נמצאת בו, לא באמת יש ציפיות מהנבחרת, אבל אנחנו או לפחות אני באופן אישי, מקווה לראות איך במשחקים הבאים בקמפיין נראה יותר שחקנים צעירים שישולבו בסגל כדי ליצור לקמפיינים הקרובים. מילה טובה גם לאלישע לוי שבסוף המשחק, לקח אחריות על ההחלטות שלו במשחק.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח