פנטזי פרמייר ליג – חוקי המשחק

בין אם אתם חדשים למשחק או סתם לא זוכרים חוקים מסויימים, בפוסט הנ"ל אציג בפניכם את חוקי המשחק, בצורה פשוטה ובשפה העברית.

בחירת הסגל

כדי להצטרף למשחק בחרו סגל של 15 שחקנים, שמורכב מ:

* 2 שוערים
* 5 שחקני הגנה
* 5 שחקני קישור
* 3 שחקני התקפה

תקציב
התקציב הראשוני שעומד לרשותכם לבניית הסגל הינו: 100 מליון פאונד

שחקנים פר קבוצה
הסגל יכול להכיל עד 3 שחקנים מכל קבוצה.

קוד הליגה bgruw7

ניהול הסגל

בחירת ההרכב
מתוך 15 שחקני הסגל, בחרו הרכב של 11 שחקנים לפני הדד-ליין השבועי.
הנקודות שנצברות במחזור מתייחסות אך ורק לשחקנים שהוצבו בהרכב הפותח.
במידה ואחד השחקנים (או יותר) לא שיחק, הם יתחלפו (בשחקני הספסל).
הקבוצה יכולה לשחק בכל מערך שכולל לפחות שוער אחד,שלושה שחקני הגנה, שחקן התקפה אחד בכל רגע נתון.

בחירת קפטן וסגן קפטן
מתוך ההרכב (11 שחקני השדה), יש לקבוע קפטן ואת סגנו. הנקודות שנצברות על ידי הקפטן מוכפלות (לדוגמא: עם בחרתם בקאיין כקפטן והוא צבר 10 נק' המחזור, תקבלו עליו 20 נק' במידה ובחרתם בו קפטן). במידה והקפטן לא שיחק כלל המחזור, הקפטן יתחלף עם סגנו וכל הניקוד שנצבר על ידי סגנו יוכפל. במידה ושניהם לא שיחקו באותו המחזור, לא יוכפלו הנקודות של אף שחקן שדה אחר.

טקטיקה
קרדיט צילום: ויקיפדיה

הכן את הספסל לחילופים אוטומטיים
החילופים נועדו לתת מענה לאירועים בלתי צפויים כגון: פציעות והשעיות או אי הכללת השחקן במשחק הנתון מכל סיבה שהיא.
החילופים אוטומטיים והנם מעובדים בסיומו של כל מחזור. אם שוער לא שיחק, הוא יוחלף בשוער המחליף (במידה והוא כן שיחק). אם שחקן שדה לא שיחק כלל במחזור, הוא יוחלף בשחקן עם העדיפות הגבוהה ביותר על הספסל. לסדר על הספסל יש חשיבות: המשחק יבצע חילוף אוט' לפי סדר השחקנים בספסל (משמאל לימין) כל עוד המערך נשמר, במידה והמערך ישתנה, יחפש המשחק להחליף עם שחקן שאמנם ישנה את המערך אך לא יעבור על חוקי המשחק.

לדוגמא:
אתם משחקים במערך 3-5-2
אחד הקשרים שלכם לא שיחק המחזור
המערך ישבר (מכיוון שיש רק 5 קשרים), המשחק יחליף את השחקן הראשון על הספסל במידה וזה יהיה מגן המערך ישתנה ל 4-4-2 במידה וזה יהיה חלוץ המערך ישתנה ל 3-4-3.

3-2-3-1-1
דוגמא לטקטיקת 3-2-3-1-1

העברות
לאחר שבחרתם את הסגל אתם יכול לקנות ולמכור שחקנים בשוק ההעברות. חילופים ללא-הגבלה יכולים להיעשות בחינם עד לדד-ליין של המחזור הראשון (או במסגרת "Wildcard" עליו נפרט בהמשך).
לאחר המחזור הראשון (החל מהמחזור השני ואילך) מקבלים העברה חינמית אחת בכל מחזור, כל העברה נוספת באותה מחזור תגרור הורדה של 4 נק' בפתיחת המחזור הבא. ניתן לשימור על החילוף ולצבור את 2 חילופים.

לדוגמא: נניח לפני המחזור השני לא ביצענו חילוף ושמרנו על הסגל הקיים, לפני המחזור השלישי יהיה ניתן לבצע 2 חילופים חינם ללא ספיגת קנס (הפחתת 4 נק'), ניתן לשמור עד 2 חילופים בלבד.

מחירי שחקנים
מחירי השחקנים משתנים במהלך העונה בהתאם לפופולאריות שלהם בשוק ההעברות, המחירים לא משתנים עד שהעונה מתחילה באופן רשמי. המחיר שמופיע בעמוד ההעברות שלך הוא מחיר המכירה של השחקן – שיהיה נמוך בחצי מההפרש בין המחיר הקודם למכירה כעת. לדוגמא: קניתם שחקן במחיר 8.3 מיליון פאונד, ומחירו כעת הוא 9 מיליון פאונד, מחיר המכירה יהיה 8.6 מיליון פאונד (קפיצות של 0.1 עד 50%)

מחיר התחלתי: 8.3
מחיר נוכחי: 9
הפרש: 0.6 מחצית ההפרש: 0.3 שיתפסו למחיר ההתחלתי – ולכן מחיר המכירה יעמוד על 8.6

על מנג'ר, טקטיקה ומה שביניהם -9

צ'יפים
הצ'יפים נועדו לשפר פוטנציאלית את ההרכב שלך במהלך העונה, ניתן להשתמש בכל מחזור באחד מהבאים:

Bench Boost  – הנקודות שצבר הספסל במחזור הקרוב ישוכללו בניקוד הכולל של הקבוצה. אופן שימוש: פעם אחת בכל העונה. לא ניתן לביטול לאחר שימוש

Free Hit – בצע חילופים בלתי מוגבלים במהלך המחזור הקרוב. במחזור שאחריו הסגל יחזור לזה שהיה לפני השימוש בצ'יפ. אןפן שימוש: פעם אחת בכל העונה. לא ניתן לביטול לאחר שימוש.

Triple Captain – הנקודות של הקפטן ישולשו ולא יוכפלו במחזור הקרוב. אופן שימוש: פעם אחת בכל העונה. ניתן לבטל לאחר שימוש ראשוני לפני פתיחת המחזור.

Wildcard – כל החילופים במחזור (כולל אלה שכבר בוצעו) הם בחינם. אופן השימוש: פעמיים בעונה, הראשון מפתיחתה ועד ל-29.12 בשעה 14:00 שעון אנגליה. השני יפתח במהלך חלון ההעברות של ינואר ועד לסיום העונה. הצ'יפ מופעל כאשר אתם מאשרים את העברות שביצעתם, לאחר אישור ביצוע העברות לא יהיה ניתן לבטלו.

מוריניו
Credit to Manchester United Official Twitter

דד-ליין
את כל השינויים כגון: החלפות, קביעת קפטן, תיעדוף הספסל יש לבצע לפני שעת סגירת המחזור (דד-ליין), שעות הסגירה נתונות לשינוי ואנו נפרסם דרך קבוצת הפייסבוק כאן על התאריכים והשעות הסופיות מדי שבוע.

ניקוד
הנקודות במשחק מתחלקות בצורה שונה, ומשופעות מסוג הפעולה ומסוג התפקיד של אותו שחקן (שוער/מגן,קשר,חלוץ). את חלוקת הנקודות ניתן לראות בטבלה הבאה:

פעולה ניקוד
שחקן ששיחק פחות מ-60 דק' 1
שחקן ששיחק יותר מ-60 דק' (כולל תוספת זמן) 2
הבקעת שער על ידי שוער או שחקן הגנה 6
הבקעת שער על ידי שחקן קישור 5
הבקעת שער על ידי חלוץ 4
בישול שער 3
שער נקי עבור שוער או שחקן הגנה 4
שער נקי עבור שחקן קישור 1
כל 3 עצירות של שוער 1
הצלת פנדל 5
החמצת פנדל 2-
ניקוד בונוס למצטייני המשחק (ראה פירוט מתחת לטבלה) 1-3
כל 2 שערים שסופג שוער או שחקן הגנה 1-
כרטיס צהוב 1-
כרטיס אדום 3-
שער עצמי 2-

ניקוד בונוס
בנוסף לניקוד הרגיל של המשחק ישנו ניקוד בונוס. בכל משחק המערכת תבחר 3 מצטיינים (על פי מערכת שיקלולים עליה נפרט במאמרים הבאים)
חלוקות נקודות הבונוס יתבצעו מנקודה למקום השלישי ועד 3 נקודות למקום הראשון. יהיו מקרים בהם המערכת תחליט כי 2 שחקנים זכאיים לאותו ניקוד בונוס ותמקם את שניהם במקום הראשון, השני או השלישי ותעניק את הניקוד בהתאמה.
זה יכול להראות כך: 2 שחקנים קיבלו 3 נקודות בונוס, ושחקן נוסף קיבל רק נקודת בונוס אחת.

להצטרפות קבוצת הפייסבוק "פאנטזי הזווית – קהילת "פרמייר ליג" פאנטזי של אתר הזווית" לחץ כאן – שם תוכלו להינות מכל המומחים בתחום.
קוד ההצטרפות לליגת של הזווית: bgruw7

קוד הליגה bgruw7

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח